Direktlänk till inlägg 28 augusti 2014

Livet i mitt nya hem

Av kajsa svanlind - 28 augusti 2014 09:49

Hej på er! Förlåt för att jag inte har skrivit på länge. Men jag har haft fullt upp och min laptop vägrar samarbeta med mig. Men nu är jag i alla fall i mitt underbara England. Flygningen hit gick bra och familjen verkar helt fantastisk! När jag kom hem till familjen i tisdags, så kom även. Deras tre små kusiner dit (som typ är i samma ålder som "mina barn"). Dem stannade över natten och åkte hem igår vid lunch. Sedan stack även min familj och åkte hem till kusinerna och stannade där över natten, så jag fick vara ensam hemma med hunden Whiskey (som är jättegullig) över natten. Han och jag gick på en lång promenad (och jag måste säga att när man kommer från landet i Sverige, där man får lov att gå runt vart man vill, och sedan bor på landet i England, där det känns som sött allt är privat mark och man knappt fåmåfå någonstans, ja då blir man lite ställd). Sedan dammsög jag i huset och gjorde middag till mig. Efter det packade jag upp mina resväskor och avslutade kvällen med att skypa med Anton i timmar (!!!). Jag tyckte det var så jobbigt att vara någon så nära så man kan se och prata med varandra, men inte kunna träffas på riktigt. Ville bara krama om honom liksom. 


Jag har inte fått någon hemlängtan, men jag har fortfarande inte riktigt fattat att jag skall bo här i ett år. Jag har ännu inte lärt känna byn, för jag har i princip bara varit i huset. Men jag funderar på att gå runt med W idag och se mig omkring mer. 


Jag har fått höra att min Engelska är riktigt bra av både min nya "mamma" och hennes brors fru, vilket är en stor lättnad. Jag känner även själv att jag fattar allt de säger och att Engelskan flyter på bra. Jag är mer nervös över när jag skall laga mat för barnen ikväll. Familjen verkar vara väldigt hälsosam, vilket är en lättnad, men det är det där med att barnen skall tycka om maten också. Men jag tror jag skall steka lite kyckling och fixa lite ris med ärtor i och en sallad idag. Det brukar gå hem hos barn. 


Jag och några andra svenskar som är au pairer nu i England har en grupp tillsammans på fb, och vi har börjat planera vårt första möte, i London. Troligtvis skall vi ses nästa helg. Jag längtar!! 


Jag skall försöka blogga oftare! Ha dé! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kajsa svanlind - 7 juli 2015 22:27

Okej, om jag skall vara helt ärlig så är jag inte supertaggad på att skypea nu för tiden. Jag vill tillbringa så mycket tid som möjligt åt att njuta av min sista tid här i England. Det är mycket som fixas och planeras och dagarna flyger iväg. Jag har...

Av kajsa svanlind - 1 juli 2015 21:28

Helgen blev verkligen inte som planerat. Jo, fredagskvällen tillbringade vi hos Niki, och hon bjöd på en god middag. Det blev riktigt lyckat. Men resten av helgen blev lite spontan. Vi drog på lördagsmorgonen till West Wittering Beach. Vädret var hel...

Av kajsa svanlind - 23 juni 2015 12:29

Idag är det ingen vanlig, nej för idag är det min storebrors 22-årsdag! Grattis! Idag skall han åka hem från Prag, för han var och såg på när U21-landslaget spelade. Och jag har en överraskning som han skall få när han kommer hem. För jag gav mamma e...

Av kajsa svanlind - 20 juni 2015 20:00

Jag har haft en riktigt jobbigt vecka här i England, ja den värsta hittills. Det visade sig att jag inte bars hade en vanlig njurinfektion utan ännu värre: Njurbäckeninflammation, eller pyelonefrit. Jag vaknade upp på onsdagsmorgonen med 39,5 graders...

Av kajsa svanlind - 16 juni 2015 18:38

Hej på er. Nope jag är inte på världens bästa humör just nu. Jag hade en superkul helg med mina vänner, jag trodde att jag skulle vakna upp på måndagen med ett jätteleende, men nej. Jag vaknade tre på natten mellan söndagen och måndagen av världens r...

Ovido - Quiz & Flashcards