Direktlänk till inlägg 3 maj 2015

Långhelg!

Av kajsa svanlind - 3 maj 2015 12:34

Långhelg i mitt hjärta! Här i England "firar" de inte första maj, men däremot är det Bank holiday imorgon, vilket betyder att jag får långhelg även fast jag inte var ledig i fredags. Så imorgon skall troligtvis jag och tjejerna och britterna dra till Isle of Wight. Ali, en av killarna, kommer därifrån, så han kommer guida oss. Jag ser verkligen fram emot det! 

 
Fredags kväll var helt fantastisk! Nikis bror är på besök och jag, Jelena och Robja plockade upp honom från tågstationen igår kväll medan Niki lagade middag för oss. Hon bjöd på helstekt kyckling och en underbar vegetarisk lassagne. Jag brukar inte föredra att äta vegetarisk lassagne, då den som vi alltid fick i skolan aldrig föll mig i smaken. Men denna var sjukt god. Det var Jamie olivers recept. Jag rekommenderar den starkt! 
 
Efter middagen käkade vi kladdkaka som jag bakade där, och jag blev riktigt nöjd med resultatet. Jag var nämligen lite nervös då Niki inte har en vanlig ugn, utan en AGA istället och jag har aldrig lagat mat i en AGA. Men kakan blev perfekt lagom kladdig. 
 
Igår drog jag till Portsmouth med tjejerna och våra britter. Där gick vi i butiker och käkade på en Kinarestaurang (buffé) och stack sedan och Bowlade. 
 
Efter bowlingen körde vi hem till en dansk au pair på "fest". Vi hade jättetrevligt och kom hem alltför sent inatt. Så idag är jag obeskrivligt trött. 
 
Idag skall jag bara vara hemma. Min hostfamilj sticker till London, så jag måste passa hundarna. Därför har jag bjudit hit Jelena och Ronja på lunch. Jag måste även plugga lite och köpa min flygbiljett hem till Sverige. 
 
Hoppas ni har det bra! 
Ha dé! 
 
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kajsa svanlind - 7 juli 2015 22:27

Okej, om jag skall vara helt ärlig så är jag inte supertaggad på att skypea nu för tiden. Jag vill tillbringa så mycket tid som möjligt åt att njuta av min sista tid här i England. Det är mycket som fixas och planeras och dagarna flyger iväg. Jag har...

Av kajsa svanlind - 1 juli 2015 21:28

Helgen blev verkligen inte som planerat. Jo, fredagskvällen tillbringade vi hos Niki, och hon bjöd på en god middag. Det blev riktigt lyckat. Men resten av helgen blev lite spontan. Vi drog på lördagsmorgonen till West Wittering Beach. Vädret var hel...

Av kajsa svanlind - 23 juni 2015 12:29

Idag är det ingen vanlig, nej för idag är det min storebrors 22-årsdag! Grattis! Idag skall han åka hem från Prag, för han var och såg på när U21-landslaget spelade. Och jag har en överraskning som han skall få när han kommer hem. För jag gav mamma e...

Av kajsa svanlind - 20 juni 2015 20:00

Jag har haft en riktigt jobbigt vecka här i England, ja den värsta hittills. Det visade sig att jag inte bars hade en vanlig njurinfektion utan ännu värre: Njurbäckeninflammation, eller pyelonefrit. Jag vaknade upp på onsdagsmorgonen med 39,5 graders...

Av kajsa svanlind - 16 juni 2015 18:38

Hej på er. Nope jag är inte på världens bästa humör just nu. Jag hade en superkul helg med mina vänner, jag trodde att jag skulle vakna upp på måndagen med ett jätteleende, men nej. Jag vaknade tre på natten mellan söndagen och måndagen av världens r...

Ovido - Quiz & Flashcards