Direktlänk till inlägg 11 juni 2015

Lulworth Cove och Cambridgeprovet

Av kajsa svanlind - 11 juni 2015 21:30

Då så, mina vänner. Ja, jag vet att jag inte har bloggat på 100 år men jag tänker denna gång inte be om ursäkt. Jag har både haft fullt upp och helt enkelt haft tankarna på annat. Och vad har jag då tänkt på? Jo, det är nämligen så at jag har gjort klart Cambidgeprovet. Och för er som undrar så är det ett prov som Cambridge har (jag gjorde ett engelskaprov) och om man klarar det så får man ett certifikat från skolan. Jag har under hela året varit lite nervös inför provet och de senaste veckorna har jag varit väldigt nervös.


Provet består av speaing, use of english, reading, writing och listening (i den ordningen). Jag var mest nervös inför use of english-delen. Men jag tyckte ändå att alla delarna kändes helt okej. I skrivdelen så skulle man skriva två uppsatser och jag hade tur, då det ena ämnet var om miljö, vilket är något som jag är väldigt insatt i och verkligen bryr mig om. Jag hade så mycket att skriva, så jag fick sedan stryka en massa, för att jag hade skrivit alltför mycket.


Jag har jobbat ganska mycket det senaste. Men om jag skall se det från den ljusa sidan så gör det att veckorna går fortare så att helgen kommer snabbare. Och på tal om helger måste jag berätta för er vad jag gjorde denna helg som var. På fredagskvällen stack jag hem till ronja för att käka middag med henne och Niki. Vi hade det supermysigt. Det vara en härlig sommarhelg så vi satt utomhus och njöt i kvällssolen och invigde helgen på bästa sätt.


På lördagen var det ingen hemma hos mig fram till på kvällen, så jag satt hundvakt till fem på kvällen. Då drog jag till Ronjas igen på middag, med temat pyjamas. Några andra au pairer kom även dit och vi hade en superkul kväll. Vi spelade en massa fotboll i trädgården och även lite rugby. Ronja bjöd på hennes mammas chili con carne som hon, jelena och Niki hade lagat. Det var riktigt gott.


På söndagen drog vi till Lulworth cove, vilket ligger vid havet, sydväst om där jag bor. Det tog oss lite mindre än 2 timmar att köra dit. Jag är så ledsen över att jag inte kan publicera bilder här på bloggen, för jag vill så gärna visa er hur det såg ut. Tack vare vågdiffraktion har det bildats en väldigt unik vik i Lulworth. Havet runt omkring har en otroligt vacker, klarblå nyans, vilken man sällan finner här i England. Man tror sig nästan vara i Grekland. Detta är den mest vackre plats som jag har sett i England hittills. Platsen var omringad av vackra dalar och stora magnifika kullar. Upp till kullarna fanns det stigar och trappsteg så att man enkelt kunde vandra runt. Och på toppen av kullarna kunde man se ut över havet och över Lulworth. Man kunde se åkrar och små brittiska stugor på långt avstånd och det gick runt kossor och hästar lite här och var. Vädret var helt fantastisk. Soligt och varmt, men ändå inte för varmt.


På lördag skall vi dra hem till Ali på BBQ och på söndagen har vi inga planer. Vi kommer nog på något att göra. Förhoppningsvis kommer vädrat vara bra. Allt är så mycket lättare då.


Hopps att sommaren har kommit till er hemma i Sverige nu. Min bästa vän Malin tog studenten igår. Jag är så himla glad för hennes skull och jag är sjukt stolt. Jag längtar efter att få gratta henne ordentligt!


Ha dé!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kajsa svanlind - 7 juli 2015 22:27

Okej, om jag skall vara helt ärlig så är jag inte supertaggad på att skypea nu för tiden. Jag vill tillbringa så mycket tid som möjligt åt att njuta av min sista tid här i England. Det är mycket som fixas och planeras och dagarna flyger iväg. Jag har...

Av kajsa svanlind - 1 juli 2015 21:28

Helgen blev verkligen inte som planerat. Jo, fredagskvällen tillbringade vi hos Niki, och hon bjöd på en god middag. Det blev riktigt lyckat. Men resten av helgen blev lite spontan. Vi drog på lördagsmorgonen till West Wittering Beach. Vädret var hel...

Av kajsa svanlind - 23 juni 2015 12:29

Idag är det ingen vanlig, nej för idag är det min storebrors 22-årsdag! Grattis! Idag skall han åka hem från Prag, för han var och såg på när U21-landslaget spelade. Och jag har en överraskning som han skall få när han kommer hem. För jag gav mamma e...

Av kajsa svanlind - 20 juni 2015 20:00

Jag har haft en riktigt jobbigt vecka här i England, ja den värsta hittills. Det visade sig att jag inte bars hade en vanlig njurinfektion utan ännu värre: Njurbäckeninflammation, eller pyelonefrit. Jag vaknade upp på onsdagsmorgonen med 39,5 graders...

Av kajsa svanlind - 16 juni 2015 18:38

Hej på er. Nope jag är inte på världens bästa humör just nu. Jag hade en superkul helg med mina vänner, jag trodde att jag skulle vakna upp på måndagen med ett jätteleende, men nej. Jag vaknade tre på natten mellan söndagen och måndagen av världens r...

Ovido - Quiz & Flashcards