Direktlänk till inlägg 20 juni 2015

Världens bästa mamma!

Av kajsa svanlind - 20 juni 2015 20:00

Jag har haft en riktigt jobbigt vecka här i England, ja den värsta hittills. Det visade sig att jag inte bars hade en vanlig njurinfektion utan ännu värre: Njurbäckeninflammation, eller pyelonefrit. Jag vaknade upp på onsdagsmorgonen med 39,5 graders feber. För barn är det oftast ingen märkvärdigt, febern kan lätt åka upp och ner då, men som 20-åring är 39,5 inte vanligt. Då är det något som är fel! Jag kände mig helg död i sängen. Men jag skulle ändå jobba, så kvart i 7 stod jag och stekte pannkakor till pojkarna och tömde diskmaskinen. Sedan fixade jag i ordning dom så de var redo för skolan. 

 
När min värdmamma hade stuckit iväg med dom hade jag bara k kvar att ta hand om. Så hon och jag åt frukost tillsammans och sedan gjorde jag i ordning henne för nursery och fixade lunch som hon kunde ha med sig dit. Sedan körde jag henne dit och när jag kom hem dammsög jag huset och tvättade. Jag var vid detta lag nära på att tuppa av helt, skojar inte. Jag kunde inte ens se ordentligt. Jag skulle egentligen dra till skolan men jag skippade den (naturligtvis) och kämpade mig in till mitt sovrum och i en duns låg jag äntligen i min säng. Jag har aldrig älskat den så mycket innan. 
 
På eftermiddagen kände jag att det var något som var fel, att detta kanske var mer allvarligt än vad jag hade trott och vad doktorn trodde. Så jag stack till vårdcentralen igen och fick träffa en annan doktor. Hon var helt fantastisk och tog mig verkligen på allvar. Och hon sa att jag hade rätt, att detta var riktigt allvarligt och att jag var tvungen att få nytt antibiotika, starkare och att jag hade en mycket svår njurbäckeninflammation. Hon sa att om jag inte mådde bättre dagen därpå så skulle jag bli tvungen att läggas in på sjukhus. Hon sa även att jag inte fick lov att jobba resten av veckan.
 
Så dagen därpå, på torsdagen, då vaknade jag upp med 39,5 graders feber igen. Mitt sovrum var en bastu och jag ville bara försvinna från min kropp. Och visst, det finns människor som har det värre, men jag kan säga er, att när man är helt själv i ett främmande land och måste ta hand om sig själv och inte har någon som passar upp på en med vatten mm. (När man är van vid att mamma och pappa alltid gjorde det hemma i Sverige) då känner man sig riktigt liten och hjälplös. Så jag ringde min mamma och sa att jag mådde roligt dåligt. Och vet ni vad hon svarade? "Kajsa, jag köper en flygbiljett nu och kommer om några timmar och tar hand om dig". Asså världens bästa mamma! 
 
Jag stack till doktorn igen och hoppades på att få bli skickad till sjukhuset, men jag fick en annan doktor, som inte tog mig på allvar, och han sa att jag skulle vänta och se vad som händer istället... Tack för den. 
 
Mamma kom hit vid tretiden och sedan var det bara mor och dotter. Vi låg i min säng och hon tog hand om mig. Vi hade det supermysigt. 
 
Igår (fredag) kväll innan vi skulle sova så var min feber riktigt hög och mamma gjorde allt för att kyla ned mig. Så hon öppnade alla fönster i mitt rum och gv mig en handduk dränkt i iskallt vatten som hon la på min varma panna. Den bytte hon ganska ofta. Och så såg hon till så att jag somnade. Detta tog timmar. 
 
Men idag när jag vaknade så mådde jag mycket bättre, så mamma stack hem vid lunchtid. Men jag saknar henne. Fast hon kommer hit igen om 3 veckor och då skall vi resa runt i England! 
 
Jag hoppas att jag blir frisk snart! Hoppas ni har det bättre än jag och att ni hade en betydligt bättre midsommar. Dock vet jag inte om jag kan kalla min dålig, för jag fick ju vara med min mamma. 
 
Ha dé! 
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kajsa svanlind - 7 juli 2015 22:27

Okej, om jag skall vara helt ärlig så är jag inte supertaggad på att skypea nu för tiden. Jag vill tillbringa så mycket tid som möjligt åt att njuta av min sista tid här i England. Det är mycket som fixas och planeras och dagarna flyger iväg. Jag har...

Av kajsa svanlind - 1 juli 2015 21:28

Helgen blev verkligen inte som planerat. Jo, fredagskvällen tillbringade vi hos Niki, och hon bjöd på en god middag. Det blev riktigt lyckat. Men resten av helgen blev lite spontan. Vi drog på lördagsmorgonen till West Wittering Beach. Vädret var hel...

Av kajsa svanlind - 23 juni 2015 12:29

Idag är det ingen vanlig, nej för idag är det min storebrors 22-årsdag! Grattis! Idag skall han åka hem från Prag, för han var och såg på när U21-landslaget spelade. Och jag har en överraskning som han skall få när han kommer hem. För jag gav mamma e...

Av kajsa svanlind - 16 juni 2015 18:38

Hej på er. Nope jag är inte på världens bästa humör just nu. Jag hade en superkul helg med mina vänner, jag trodde att jag skulle vakna upp på måndagen med ett jätteleende, men nej. Jag vaknade tre på natten mellan söndagen och måndagen av världens r...

Av kajsa svanlind - 11 juni 2015 21:30

Då så, mina vänner. Ja, jag vet att jag inte har bloggat på 100 år men jag tänker denna gång inte be om ursäkt. Jag har både haft fullt upp och helt enkelt haft tankarna på annat. Och vad har jag då tänkt på? Jo, det är nämligen så at jag har gjort k...

Ovido - Quiz & Flashcards