Direktlänk till inlägg 5 maj 2015

Isle of wight

Av kajsa svanlind - 5 maj 2015 22:42

Okej, jag måste börja med att säga att om du aldrig har varit på Isle of wight innan, så måste du ha det som nummer ett på din bucket list. Jag vet att jag brukar säga att platser som jag besöker här i England är super, men denna ö var något speciellt. Det var som att vi lämnade England och gick i land på ett paradis.


Vi var åtta kompisar som bestämde sig för att dra dit igår. Jag och Ali körde. I min bil satt jag, Jelena, Aaron och Malta och i Alis bil satt han, Niki, Nikis bror och Ronja. Vi körde först till Portsmouth och tog därifrån bilfärjan till ön. Vädret var fantastisk och vi satt utomhus på färjan, förväntansfulla och glada. Efter att ha spenderat ca 50 minuter på färjan kunde vi köra iland med bilarna. Eftersom att Ali kommer ifrån ön, så körde han först hela tiden, så att han kunde visa vägen.


Vi körde föst till Osborne House, huset där Queen Victoria bodde, med sin familj. Och det var så perfekt, för Niki skrev nämligen 60 sidor om Queen Victoria, när hon gick i skolan i Österrike, så hon visste verkligen allt som finns att veta om drottningens liv och allt annat runt omkring. Hon var verkligen den bästa guiden jag någonsin har haft. Hon har en sådan bra berättarröst och får allt att bli så intressant. Ja, det var till och med folk som följde efter oss och lyssnade på henne för att de trodde att hon var en ”riktig” guide.


Efter detta besök satte vid oss i gräset, vid hamnen och hade lite picknick. Ali hade tagit med sig en massa lunch till oss, vilket verkligen var räddaren i nöden, för vi var alla sjukt hungriga. Mätta och belåtna satte vi oss i bilarna och körde runt till en massa olika ställen runt ön. Och avslutade kvällen med lite snabbmat (jag köpte fish n chips), innan vi tog färjan hem.


Jag är så himla nöjd med hela dagen som vi tillbringade tillsammans på ön. Vi har så roligt ihop och att få uppleva platser som denna med så goa vänner är obeskrivligt. Ren lycka!


Som sagt, har du aldrig varit där, åk dit!


Ha dé! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kajsa svanlind - 7 juli 2015 22:27

Okej, om jag skall vara helt ärlig så är jag inte supertaggad på att skypea nu för tiden. Jag vill tillbringa så mycket tid som möjligt åt att njuta av min sista tid här i England. Det är mycket som fixas och planeras och dagarna flyger iväg. Jag har...

Av kajsa svanlind - 1 juli 2015 21:28

Helgen blev verkligen inte som planerat. Jo, fredagskvällen tillbringade vi hos Niki, och hon bjöd på en god middag. Det blev riktigt lyckat. Men resten av helgen blev lite spontan. Vi drog på lördagsmorgonen till West Wittering Beach. Vädret var hel...

Av kajsa svanlind - 23 juni 2015 12:29

Idag är det ingen vanlig, nej för idag är det min storebrors 22-årsdag! Grattis! Idag skall han åka hem från Prag, för han var och såg på när U21-landslaget spelade. Och jag har en överraskning som han skall få när han kommer hem. För jag gav mamma e...

Av kajsa svanlind - 20 juni 2015 20:00

Jag har haft en riktigt jobbigt vecka här i England, ja den värsta hittills. Det visade sig att jag inte bars hade en vanlig njurinfektion utan ännu värre: Njurbäckeninflammation, eller pyelonefrit. Jag vaknade upp på onsdagsmorgonen med 39,5 graders...

Av kajsa svanlind - 16 juni 2015 18:38

Hej på er. Nope jag är inte på världens bästa humör just nu. Jag hade en superkul helg med mina vänner, jag trodde att jag skulle vakna upp på måndagen med ett jätteleende, men nej. Jag vaknade tre på natten mellan söndagen och måndagen av världens r...

Ovido - Quiz & Flashcards