Direktlänk till inlägg 29 april 2015

Vart tog tiden vägen?

Av kajsa svanlind - 29 april 2015 20:15

Nu har jag arbetat klart för dagen. Onsdagar är alltid den mest stressiga dagen i veckan, men det gör också att dagen flyger förbi. 

 
I morse gjorde jag killarna redo för skolan och gav dem pannkakor till frukost (som vanligt på onsdagar). Jag tog även hand om vår lilla hundvalp (jag kommer inte ihåg om jag har berättat det, men vi har fått en liten hundvalp. Hon är en korsning mellan en Jack Russel och Schnauzer och vi har döpt henne Peggy). När T hade stuckit till skolan med pojkarna tog jag hand om lilla K, gjorde henne redo för nursery och körde sedan dit henne. Under tiden som jag fixade i ordning K dammsög jag även och tvättade två omgångar. 
 
När jag kom hem efter att ha lämnat av K kom Jelena och plockade upp mig och så stack vi till skolan. I skolan gick allt förvånansvärt bra. Jag hade gjort läxan väl, vilket gav resultat när vi hade läxförhör. Även övningarna under lektionen gick väldigt bra, så jag blev på väldigt glatt humör. 
 
Efter skolan gick jag, Jelena och Ronja och shoppade lite på Boots. Jag köpte bland annat ett badsalt med doft av rosor till min hostmamma. Hon har varit stressad de senaste dagarna och S (5-åringen) har varit mycket att hantera, så jag ville uppmuntra henne lite. Och hon gillade presenten, som tur var. 
 
Efter vår shopping stack vi till bageriet för att planera lite inför vår sista tid här i England. Ja, vår sista tid. Det känns så sjukt konstigt att jag snart skall åka hem. Det kanske inte låter så "snart" för er, men för oss är det det. Vi har bara några få helger kvar, men så många platser som vi vill se. Fyra saker som är av högsta prioritering är Harry Potter world i London, Brighton över en helg (ja, jag har varit där innan men inte över en helg), Isle of wight och vi vill även kampa vid havet, på ett ställe nära Bournemouth.  Vi funderar på att kampa sista helgen av juni, som en sista grej tillsammans. Förhoppningsvis kommer vi ha fint väder då. 
 
Klockan två kom jag hem och passade då K, tills pojkarna kom hem. Då gav jag dem middag och sedan badade T dem, medan jag tog hand om Peggy. Nu skall jag göra mig i ordning för att dra till puben. 
 
Ha dé! 
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kajsa svanlind - 7 juli 2015 22:27

Okej, om jag skall vara helt ärlig så är jag inte supertaggad på att skypea nu för tiden. Jag vill tillbringa så mycket tid som möjligt åt att njuta av min sista tid här i England. Det är mycket som fixas och planeras och dagarna flyger iväg. Jag har...

Av kajsa svanlind - 1 juli 2015 21:28

Helgen blev verkligen inte som planerat. Jo, fredagskvällen tillbringade vi hos Niki, och hon bjöd på en god middag. Det blev riktigt lyckat. Men resten av helgen blev lite spontan. Vi drog på lördagsmorgonen till West Wittering Beach. Vädret var hel...

Av kajsa svanlind - 23 juni 2015 12:29

Idag är det ingen vanlig, nej för idag är det min storebrors 22-årsdag! Grattis! Idag skall han åka hem från Prag, för han var och såg på när U21-landslaget spelade. Och jag har en överraskning som han skall få när han kommer hem. För jag gav mamma e...

Av kajsa svanlind - 20 juni 2015 20:00

Jag har haft en riktigt jobbigt vecka här i England, ja den värsta hittills. Det visade sig att jag inte bars hade en vanlig njurinfektion utan ännu värre: Njurbäckeninflammation, eller pyelonefrit. Jag vaknade upp på onsdagsmorgonen med 39,5 graders...

Av kajsa svanlind - 16 juni 2015 18:38

Hej på er. Nope jag är inte på världens bästa humör just nu. Jag hade en superkul helg med mina vänner, jag trodde att jag skulle vakna upp på måndagen med ett jätteleende, men nej. Jag vaknade tre på natten mellan söndagen och måndagen av världens r...

Ovido - Quiz & Flashcards