Alla inlägg den 9 april 2015

Av kajsa svanlind - 9 april 2015 16:56

Aj aj aj... Nu har jag bränt mig ordentligt i solen. Jag har suttit i solen och solat hela eftermiddagen och fastän jag har snärjt in mig med solskydd lyckades jag ändå bränna mig, i ansiktet, på armarna och på bröstet. Samma sak händer mig varje år och jag lyckas aldrig lära mig. Jag vet att min hy är väldigt känslig och extra känslig på våren, men jag tycker det är så himla underbart att få känna solen värma hela mig och att kunna sitta ute i shorts och linne och svettas. Det är helt underbart! Jag vet att jag borde lyssna mer på min hy, men jag lyssnar mer på den Goa sommarkänslan som sprider sig genom hela min kropp. Jag vill så gärna passa på och njuta så mycket som möjligt nu när solen äntligen har kommit till England. Som jag har väntat hela vintern. Jag har säkert skrivit det innan, men jag är verkligen en vår/sommarmänniska. 

 
Idag är barnen och min värdmamma hon mina värdkusiner, så därför har jag fått vara ledig. Som sällskap har jag haft Håkan. Han är så himla mycket sommar för mig. Fastän jag lyssnar på honom nästan varje dag, hela året om, så klingar det extra gött när det snart närmar sig sommar. Jag börjar tänka på förra året när jag såg honom på Ullevi. Det var helt magiskt och en av de bästa dagarna i mitt liv, ja till och med bättre än min student skulle jag våga påstå. 
 
Jag har hört att även ni där hemma i Sverige har fint väder, eller i alla fall ni som bor i Gbg. Vad härligt! Jag hoppas vi får ha det gött ett tag till. 
 
Ha dé! 
Ovido - Quiz & Flashcards