Alla inlägg den 27 april 2015

Av kajsa svanlind - 27 april 2015 22:11

En sådan underbar helg jag hade! Det är måndag kväll och jag är trött, men helgen gav mig en massa extra energi. I lördags stack jag, Jelena och Ronja hem till Niki och käkade lunch. Hennes värdfamilj var borta över helgen, så vi hade hela huset för oss själva. Efter lunchen gick vi ut på en promenad med hennes hund. Vädret var okej och det var skönt att få lite frisk luft.


När vi kom tillbaka till huset slängde vi oss i sofforna och degade framför High School musical 1 och 2 och sjöng till varenda sång. Ja vi verkligen tog i och ibland ställde vi oss upp och dansade. Vi (och resten av världens befolkning) kan vara glada över att vi var ensamma i huset.


På kvällen lagade Niki middag till oss (vi hjälpte till lite dock). Hon bjöd på en kycklingrätt med recept av Jamie Oliver. Det var klockrent, sjukt gott. Jag vill tipsa om Jamie Olivers hemsida. Jag har aldrig använt mig av den innan, men den är superbra! Där finns det en massa recept, där han beskriver utförligt och enkelt hur man skall gå tillväga och ofta finns det även en video som visar.  Jag beundrar verkligen honom. Jag har tyckt om honom sedan jag var väldigt liten och han hade programmet ”Nakna kocken”.


Några timmar senare stack vi till puben i Arlesford (10 min därifrån) och mötte upp Ali och Aaron (två av våra brittiska kompisar). Där satt vi ett tag, men när de stängde stack vi till en annan pub, där vi började prata med några andra britter. De bjöd med oss på en efterfest i närheten av puben, så där avslutade vi vår kväll/natt innan vi drog hem till Niki.


Igår (söndag) var vi väldigt trötta på morgonen, men vi hade bestämt oss för att sticka iväg på nya äventyr, så det stod vi fast vid. Vi körde till Exbury Gardens, en helt magisk trädgård, 45 minuter sydväst om där vi bor. Det var verkligen den perfekta tidpunkten på året att dra dit, sommaren är på väg så blommorna hade slagit ut och alla barn har precis börjat skolan igen efter påsklovet, så det var nästan inget folk där. Framför allt var det supervackra rododendrons överallt i trädgården, i underbara färger. Tjejerna och jag gick som på moln. Jag kände mig som tjuren Ferdinand, då jag gick omkring och luktade på alla blommor. Det kändes som att vi var i en helt annan värld, en värld full av de vackraste blommor jag någonsin sett. Jag nästan nöp mig själv för att kunna tro vad mina sinnen upplevde. Och ännu en gång blev jag påmind om hur fantastisk naturen är. Så otroligt underbar på så många sätt.


Efter att ha njutit ordentligt bland blommorna stack vi till ett café vid entrén till trädgården, där vi drack lite te. Dagen avslutades med en tur till Winchester, där vi åt middag på en pizzarestaurang. Jag kom hem strax efter nio och somnade gött i min egen säng. Ja, nu förstår ni att jag hade en sagolik helg och att energibanken är full av lycka.


Imorgon är det tisdag och jag har sovmorgon! Jippie! Jag är taggad till tusen att få sova ut ordentligt.


Ha dé!     

Ovido - Quiz & Flashcards