Direktlänk till inlägg 1 juli 2015

EM-vinst, Sommarväder och Swimmingpool

Av kajsa svanlind - 1 juli 2015 21:28

Helgen blev verkligen inte som planerat. Jo, fredagskvällen tillbringade vi hos Niki, och hon bjöd på en god middag. Det blev riktigt lyckat. Men resten av helgen blev lite spontan. Vi drog på lördagsmorgonen till West Wittering Beach. Vädret var helt magiskt och så även havet. Jag var där med: Ronja, Jelena, Malta, Niki (och Nikis värddöttrar), Aaron och Ali. Vi lekte som barn i sanden, byggde sandslott och grävde ner oss. Vi plaskade och skrattade i vattnet. Vi levde och njöt som om det ej skulle komma en morgondag. Jag brände mig, såklart, men nu har jag blivit brun tack vare det (ja, jag är en sådan person som blir bränd väldigt lätt men sedan brun). Idag när jag träffade Ronja, Niki och Jelena (som ingen av dem har lätt för att bli bruna) så blev de lite avis att jag kunde bli brun. Men du är ju svensk, och sååå blond, du skall inte kunna bli brun. Haha


På lördagskvällen satt jag barnvakt och då skypeade jag men Ronja och Karina. Ronja satt också barnvakt på kvällen. Vi skypeade även med våra andra kompisar, som var hemma hos Ali, då de inte behövde sitta barnvakt. Det var så himla kul att få prata med Karina igen (Karina stack ju hem till Tyskland igen för några månader sedan och jag saknar henne så himla mycket). Jag tillbringade största delen av söndagen i Peef (Petersfield). Först drog jag hem till Ali, där våra andra kompisar fortfarande var) och på kvällen käkade vi middag på pizza express och rundade av på Red Lion.


Denna vecka har vädret varit helt underbar. Sjukt varm och klarblå himmel. Så både igår kväll och denna kväll stack jag iväg med min värdmamma och barnen till min värdmammas kompis och badade i hennes swimmingpool. Det var så sjuuuukt gött. Jag är ju så van vid att alltid kunna avsluta kvällen i sjön hemma i Sverige och jag saknar det. Så det var gött att i alla fall ha en pool att svalka av sig i.


Det känns så himla konstigt att jag snart åker hem. Efter denna vecka är det bara en vecka kvar tills jag skall resa runt med min mamma. Jag pratade med Ali, så han kommer följa med oss den dagen vi åker till Isle of Wight (torsdagen till fredagen). Som jag nämnt innan så kommer han därifrån, så han kommer kunna guida oss runt. Jag ser verkligen fram emot det!


Nu skall jag dra till peef, Red Lion och säga adjö till min au pairvän Emma (fån Holland). Hon sticker nämligen hem nu. Varje vecka säger jag adjö till goda vänner. Det är tufft. Vi har kommit varandra så himla nära. Men det är väl så livet är ibland. Det är dags för att avsluta kapitlet och starta ett nytt.


Hörde förresten att Sverige vann U21-EM!! Jippie!!! Kan tänka mig att alla är superglada där hemma! Jag är också riktigt glad och sjukt stolt över att vara svensk.


Ha dé! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kajsa svanlind - 7 juli 2015 22:27

Okej, om jag skall vara helt ärlig så är jag inte supertaggad på att skypea nu för tiden. Jag vill tillbringa så mycket tid som möjligt åt att njuta av min sista tid här i England. Det är mycket som fixas och planeras och dagarna flyger iväg. Jag har...

Av kajsa svanlind - 23 juni 2015 12:29

Idag är det ingen vanlig, nej för idag är det min storebrors 22-årsdag! Grattis! Idag skall han åka hem från Prag, för han var och såg på när U21-landslaget spelade. Och jag har en överraskning som han skall få när han kommer hem. För jag gav mamma e...

Av kajsa svanlind - 20 juni 2015 20:00

Jag har haft en riktigt jobbigt vecka här i England, ja den värsta hittills. Det visade sig att jag inte bars hade en vanlig njurinfektion utan ännu värre: Njurbäckeninflammation, eller pyelonefrit. Jag vaknade upp på onsdagsmorgonen med 39,5 graders...

Av kajsa svanlind - 16 juni 2015 18:38

Hej på er. Nope jag är inte på världens bästa humör just nu. Jag hade en superkul helg med mina vänner, jag trodde att jag skulle vakna upp på måndagen med ett jätteleende, men nej. Jag vaknade tre på natten mellan söndagen och måndagen av världens r...

Av kajsa svanlind - 11 juni 2015 21:30

Då så, mina vänner. Ja, jag vet att jag inte har bloggat på 100 år men jag tänker denna gång inte be om ursäkt. Jag har både haft fullt upp och helt enkelt haft tankarna på annat. Och vad har jag då tänkt på? Jo, det är nämligen så at jag har gjort k...

Ovido - Quiz & Flashcards