Direktlänk till inlägg 23 juni 2015

Grattis på födelsedagen världens bästa bror!

Av kajsa svanlind - 23 juni 2015 12:29

Idag är det ingen vanlig, nej för idag är det min storebrors 22-årsdag! Grattis! Idag skall han åka hem från Prag, för han var och såg på när U21-landslaget spelade. Och jag har en överraskning som han skall få när han kommer hem. För jag gav mamma en massa presenter när hon och moster var här och hälsade på för några veckor sedan. Och dem skall hon ge till honom idag när han kommer hem, och jag tror inte att han förväntar sig att jag skulle ge honom presenter, eftersom jag är här i England. Men jag har allt sett till så att han skall få sina 22-årspresenter från mig. Förhoppningsvis kommer han inte läsa detta inlägg innan ikväll.

Jag själv mår mycket bättre nu. Jag har inte ont någonstans och inte heller någon feber. Jag är lite trött, men jag tror det är pga. Antibiotikan. Men jag försöker även att vila så mycket som möjligt. Min värdmamma tror att jag inte borde vila för mycket, för att jag måste komma igång på fötter igen, men jag tror ändå att det är bra att vila ut lite när jag kan. Så jag passar på när jag har raster att bara ligga i sängen och chilla. För jag tror att jag måste ta det långsamt och ge kroppen en ärlig chans att återhämta sig långsamt. Men förhoppningsvis kommer jag känna mig helt återställd nästa vecka.


Ikväll skall vi dra till puben och fira att en av de brittiska killarna, David, tog examen idag. Vi skall inte vara ute så länge, men bara ta ett glas (vatten för min del) och tjöta lite. Imorgon skall vi ju till puben igen. Då kommer vi att ta farväl till flera au pairer. Så himla sorgligt. Jag kommer nog att gråta. Men jag tror inte att jag kommer stanna så länge doc. Jag vill gärna komma i säng lite tidigare så jag verkligen får sovit. Som tur är börjar jag först vid ett imorgon och torsdag, så jag kan sova ut på morgnarna.


På fredag skall jag troligtvis dra till Niki på kvällen. Tanken var att vi skulle campa denna helg, vi hade planerat detta i flera veckor, men nu har flera av oss helt plötsligt fått reda på att vi måste jobba på lördag kväll (inklusive jag) fastän att vi hade planerat detta sedan flera veckor tillbaka. Men det kanske ändå är bra. Jag kanske inte borde dra ut och tälta med tanke på att jag har varit sjuk. Men vi får se vad som händer.


Hoppas att ni har det bra!

Ha dé! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kajsa svanlind - 7 juli 2015 22:27

Okej, om jag skall vara helt ärlig så är jag inte supertaggad på att skypea nu för tiden. Jag vill tillbringa så mycket tid som möjligt åt att njuta av min sista tid här i England. Det är mycket som fixas och planeras och dagarna flyger iväg. Jag har...

Av kajsa svanlind - 1 juli 2015 21:28

Helgen blev verkligen inte som planerat. Jo, fredagskvällen tillbringade vi hos Niki, och hon bjöd på en god middag. Det blev riktigt lyckat. Men resten av helgen blev lite spontan. Vi drog på lördagsmorgonen till West Wittering Beach. Vädret var hel...

Av kajsa svanlind - 20 juni 2015 20:00

Jag har haft en riktigt jobbigt vecka här i England, ja den värsta hittills. Det visade sig att jag inte bars hade en vanlig njurinfektion utan ännu värre: Njurbäckeninflammation, eller pyelonefrit. Jag vaknade upp på onsdagsmorgonen med 39,5 graders...

Av kajsa svanlind - 16 juni 2015 18:38

Hej på er. Nope jag är inte på världens bästa humör just nu. Jag hade en superkul helg med mina vänner, jag trodde att jag skulle vakna upp på måndagen med ett jätteleende, men nej. Jag vaknade tre på natten mellan söndagen och måndagen av världens r...

Av kajsa svanlind - 11 juni 2015 21:30

Då så, mina vänner. Ja, jag vet att jag inte har bloggat på 100 år men jag tänker denna gång inte be om ursäkt. Jag har både haft fullt upp och helt enkelt haft tankarna på annat. Och vad har jag då tänkt på? Jo, det är nämligen så at jag har gjort k...

Ovido - Quiz & Flashcards