Direktlänk till inlägg 16 juni 2015

Njurinfektion?

Av kajsa svanlind - 16 juni 2015 18:38

Hej på er. Nope jag är inte på världens bästa humör just nu. Jag hade en superkul helg med mina vänner, jag trodde att jag skulle vakna upp på måndagen med ett jätteleende, men nej. Jag vaknade tre på natten mellan söndagen och måndagen av världens ryggvärk. Det gjorde så sjukt ont. Det kändes som att någon hamrade på mig konstant. Jag försökte stretcha och rullade runt i min säng för att på något sätt kunna somna om, men vad jag än gjorde så gjorde det sjukt ont. Jag kunde inte somna om. Så när jag började jobba på måndagsmorgonen hade jag inte sovit sedan tre på natten. Jag var riktigt trött och kunde knappt gå eftersom det gjorde så ont. 

 
Jag berättade för min värdmamma vad som hade hänt och hon gav mig smärtlindrande tabletter, vilka faktiskt hjälpte väldigt bra. Jag tog dem var fjärde timme under hela dagen och skippade skolan så jag kunde stanna hemma och sova istället. På kvällen när jag skulle sova trodde jag att jag var på bättringsvägen. Men nej. Jag vaknade halv 6 på morgonen av att det gjorde fruktansvärt ont igen (antagligen slutade smärtlindringen att värka). Jag berätta för min värdmamma på morgonen att det inte hade blivit bättre, så hon bokade en tid hos läkaren. Jag fick en tid direkt, så jag stack iväg till sjukhuset för att kolla upp vad det var för fel. 
 
Jag fick lämna ett test vilket visade att jag har en urinvägsinfektion, som antagligen har spridit sig upp till njuren, vilket är anledningen till att jag har så ont i ryggen. De visste inte vad för typ av infektion, men det skall jag få reda på på torsdag. Jag fick antibiotika som jag skulle börja ta redan idag och paracetamol som smärtlindring, vilket har fungerat väldigt bra. Jag skulle även dricka en massa vatten för att rensa ut allt "skit", så jag har druckit jättemycket vatten idag. 
 
Jag är glad över att jag vet vad problemet är, men samtidigt känns det jobbigt att vara sjuk. Och jag vill verkligen inte ta antibiotika. Jag har aldrig gjort det innan (vad jag minns) i mitt liv, så det känns lite skumt. Jag läste mycket om det i skolan och känner att jag verkligen inte vill ta det i onödan. Jag hoppas verkligen att jag mår bättre snart. 
 
Ha dé! 
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kajsa svanlind - 7 juli 2015 22:27

Okej, om jag skall vara helt ärlig så är jag inte supertaggad på att skypea nu för tiden. Jag vill tillbringa så mycket tid som möjligt åt att njuta av min sista tid här i England. Det är mycket som fixas och planeras och dagarna flyger iväg. Jag har...

Av kajsa svanlind - 1 juli 2015 21:28

Helgen blev verkligen inte som planerat. Jo, fredagskvällen tillbringade vi hos Niki, och hon bjöd på en god middag. Det blev riktigt lyckat. Men resten av helgen blev lite spontan. Vi drog på lördagsmorgonen till West Wittering Beach. Vädret var hel...

Av kajsa svanlind - 23 juni 2015 12:29

Idag är det ingen vanlig, nej för idag är det min storebrors 22-årsdag! Grattis! Idag skall han åka hem från Prag, för han var och såg på när U21-landslaget spelade. Och jag har en överraskning som han skall få när han kommer hem. För jag gav mamma e...

Av kajsa svanlind - 20 juni 2015 20:00

Jag har haft en riktigt jobbigt vecka här i England, ja den värsta hittills. Det visade sig att jag inte bars hade en vanlig njurinfektion utan ännu värre: Njurbäckeninflammation, eller pyelonefrit. Jag vaknade upp på onsdagsmorgonen med 39,5 graders...

Av kajsa svanlind - 11 juni 2015 21:30

Då så, mina vänner. Ja, jag vet att jag inte har bloggat på 100 år men jag tänker denna gång inte be om ursäkt. Jag har både haft fullt upp och helt enkelt haft tankarna på annat. Och vad har jag då tänkt på? Jo, det är nämligen så at jag har gjort k...

Ovido - Quiz & Flashcards