Direktlänk till inlägg 2 juni 2015

En riktigt jäkla bra helg

Av kajsa svanlind - 2 juni 2015 10:34

Jag är så himla glad. Jag överlevde helgen, trots förkylning. Men jag har verkligen tagit hand om mig så mycket som möjligt. I fredags kväll var jag hemma och satt barnvakt, så då käkade jag en stor middag och degade sedan framför TVn med lite te och en massa vatten. 

 
På lördagen stack jag hemifrån vid 9, för att plocks upp tjejerna och sedan dra iväg till Petersfield till Alis (en av britterna) hus. Dit kom även Aaron (en annan Britt). Vi käkade frukost där och kollade sedan på "Dude where's my car" och dog nästan av skratt. Frukosten bestod av en massa bröd, korv (bland annat en tysk korv som påminner sjukt mycket om falukorv och oj vad jag har saknat det!) frukt, tomater och Crepes (som Malta från Frankrike hade lagat) med nutella.  
 
När filmen var slut blev några av oss hungriga igen, så vi käkade lite mer, och ja, jag var naturligtvis den som sa det först (jag är alltid hungrig haha). 
 
Vi började sedan att kolla på en till film, men efter en stund kom Jake (en annan Britt) och frågade om vi var redo för att dra till sjön. Vår holländska kompis Emma fyllde 21 och vi skulle fira henne med picknick vid sjön. Så vi drog dit och firade henne med lite annat folk. Hon hade bakat hemmagjorda, superglidare scones och hade även med sig en jättegod chokladtårta. Ali hade oxå bakat, en chokladtårta, så det fanns mycket att äta. 
 
Framåt kvällen stack vi hem till Jake för BBQ. Han drog hem lite tidigare för att förbereda och Gud så mysigt han hade fixat det i deras trädgård. Han och hans pappa hade dukat upp och fixat sjukt mycket mat och hängt upp våra flaggor på väggarna för att välkomna oss. Vi åt och skrattade en massa och sedan bestämde vi oss för att hoppa in i hans jacuzzi, vilket var hur gött som helst. Det började bli lite kyligt på kvällen, så det var gött att bara sätta sig ned och värma sig i vattnet. Jake fixade en riktigt bra BBQ, och jag är så himla glad över att jag inte var för sjuk för att kunna komma. 
 
På söndagen låg jag och drog mig i sängen halva dagen. Det regnade ute så det fanns ingen anledning till att gå upp (tyckte jag) och eftersom jag är förkyld så kände jag att det kanske var bäst om jag bara låg och tog det lugnt. 
 
Men på eftermiddagen stack vi till Portsmouth för att gå på bio. Vi såg "Man up" vilken var sjukt bra! En riktigt bra feel good film! Sedan gick vi runt längd med havet, eftersom att vädret nu var fantastiskt. Det var så vackert och jag njöt. Efter att ha gått i en timma stack vi till en restaurang och käkade middag och jag blev alltför mätt. Men det var så himla gott! 
 
Så som slutsats kan jag säga att helgen var helt fantastisk! Och jag mår faktiskt mycket bättre nu. Jag tror (och hoppas) att min förkylning snart är över. Jag har bara 2 månader och 2 dagar innan jag sticker hem och jag vill inte lägga tid och energi på att försöka bli frisk från en förkylning. Jag vill bara njuta av min sista tid. 
 
Ha dé! 
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kajsa svanlind - 7 juli 2015 22:27

Okej, om jag skall vara helt ärlig så är jag inte supertaggad på att skypea nu för tiden. Jag vill tillbringa så mycket tid som möjligt åt att njuta av min sista tid här i England. Det är mycket som fixas och planeras och dagarna flyger iväg. Jag har...

Av kajsa svanlind - 1 juli 2015 21:28

Helgen blev verkligen inte som planerat. Jo, fredagskvällen tillbringade vi hos Niki, och hon bjöd på en god middag. Det blev riktigt lyckat. Men resten av helgen blev lite spontan. Vi drog på lördagsmorgonen till West Wittering Beach. Vädret var hel...

Av kajsa svanlind - 23 juni 2015 12:29

Idag är det ingen vanlig, nej för idag är det min storebrors 22-årsdag! Grattis! Idag skall han åka hem från Prag, för han var och såg på när U21-landslaget spelade. Och jag har en överraskning som han skall få när han kommer hem. För jag gav mamma e...

Av kajsa svanlind - 20 juni 2015 20:00

Jag har haft en riktigt jobbigt vecka här i England, ja den värsta hittills. Det visade sig att jag inte bars hade en vanlig njurinfektion utan ännu värre: Njurbäckeninflammation, eller pyelonefrit. Jag vaknade upp på onsdagsmorgonen med 39,5 graders...

Av kajsa svanlind - 16 juni 2015 18:38

Hej på er. Nope jag är inte på världens bästa humör just nu. Jag hade en superkul helg med mina vänner, jag trodde att jag skulle vakna upp på måndagen med ett jätteleende, men nej. Jag vaknade tre på natten mellan söndagen och måndagen av världens r...

Ovido - Quiz & Flashcards