Alla inlägg den 12 augusti 2014

Av kajsa svanlind - 12 augusti 2014 15:53

Idag har jag och farsan lagt klart golvet i rummet som vi höll på med igår. Men vi kände att när vi ändå hade farten uppe, kunde vi lika gärna fortsätta med att lägga golv i vår vinkällare, vilket vi också blev klara med. 

   

Alla möblerna är ärvda av mormor och morfar. Sofforna är hur sköna som helst.





   

Älskar utsikten mot sjön! 


 

Vinkällaren

  

Vad vi har kvar att göra på rummen nu är tak- och golvlister samt fönsterkarmar i det stora rummet. 


Nu skall jag ut i skogen och springa med Pysen, sedan packa inför Stockholm, som jag sticker till imorgon, och efter det stciker jag till stallet och rider fina Fia. 


Ha dé! 

Av kajsa svanlind - 12 augusti 2014 07:52

 


Det första jag fick se när jag kollade på mobilen nu när jag vaknade var "Skådespelaren Robin Williams hittad död". Jag kan inte förstå att det är sant! Han var en sådan fantastisk skådespelare och berörde mig i filmer under hela min uppväxt. 


Polisen tror att han tog livet av sig, vilket är fruktansvärt. Han har tydligen lidit av svår depresion och har tidigare kämpat mot alkoholmissbruk. Förhoppningvis mår han bättre där han är nu. Vila i frid. 


 

Jag glömmer aldrig när han spelade Mrs. Doubtfire. Det är en av de bästa feel good-filmerna jag någonsin sett. Jag kanske skall se den idag. Det regnar "hundar och katter" utanför mitt fönster, så det passar bra. 


Ha dé! 


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards