Alla inlägg den 15 augusti 2014

Av kajsa svanlind - 15 augusti 2014 11:29

Nu sitter jag på tåget på väg hem efetr en toppen"resa" bland nollåttorna. Jag har haft det fantastiskt trevligt med gött folk, god mat och roliga visiter. Tyvärr spelade AIK 1-1 mot Djurgården, men det hindrade inte mig och Anton från att ha det bra. 

 

Anton började med att visa mig runt i huset, vilket skall säljas snart så han sa att det inte fanns så mycket AIK-prylar kvar. Men jag kan säga att jag fann AIK-grejer var jag än gick. ;) Detta är bara ett exempel. 

Sedan stack vi till hans gamla jobb, som han har slutat på nu eftersom han skall börja studera i Örebro nu. Och ja, han jobbade natruligtvis i AIK-butiken.

   

Han presenterade mig för sina gamla kollegor, vilka jag redan har glömt namnet på, tyvärr, då min talang för att komma ihåg namn fattas. 

 


 

För att börja tagga inför matchen stack vi till East och mötte upp några av Antons kompisar där. Sedan stack vi och mötte upp några fler kompisar i en park vid Råsunda. Där chillade vi ett tag, tills vi statck iväg till friends. 



 

Sedan var det dags för den stora matchen. Innan matchen presenterade Anton mig för en massa "viktiga" människor, men som sagt, jag och namn... 

   

Matchen fick starta lite senare för att det blev för rökigt på planen. 

   

Men, det var ganska coolt ändå. 

   

Vid den 26e matchminuten ställde sig alla upp och ropade Ivan Turina, en tradition som de kör med varje hemmamatch vid denna minut, fram till den 27e, för att hedra deras målvakt som tyvärr gick bort. Detta tyckte jag var otroligt fint gjort. 

   

När matchen var slut gick jag och Anton ut på planen och kände på gräset, vilket var i fruktansvärt dåligt skick. Sedan stack vi direkt hem till Anton, då vi inte könde att det fanns något att fira. 

 

Igår när jag och Anton vaknade stack vi först ut och sprang. Vi spran bland annat förbi ett stall med mysiga hästar, vilket jag tyckte mycket om. Spåren var völdigt fina och vi fick njuta av fin natur. Sedan stack vi iväg till Sollentuna Golfklubb, där Anton bjöd mig på lunch. Antoin åt ägg och bacon med stekt potatis. 

 

Jag beställde rimmad lax med dillstuvad potatis, vilket var galet gott. Det var ett otroligt mysigt ställe att luncha på. 



 

Sedan stack vi till Edsviken och gick längs med vattnet och kollade på båta och utomhusgym. Sedan statte vi oss vid vattne och njöt av vädret och vår ledighet. 

       

På vägen hem stannade vi och handlade mat som vi skulle ha till maiddagen på kvällen. När vi gick förbi djuravdelningen ropade Anton, men Kajsa titta, hunden på bilden ser ju precis ut som Pysen. Så jag var bara tvungen att ta ett kort. 

 

Hemma väntade lite bärs och cider. Vi njöt i solen fram tills kvällen drog in mot Sollentuna. 

 

När vi skulle börja laga maten upptäckte jag att det stod "Kajsa" på micron. När man har ett namn som är såpass ovanligt som "Kajsa", så reagerar man alltid varje gång man ser eller hör det. 

 

På menyn stod; Entrecote med hasselbackspotatis. Anton stod för grillen och jag stod för potatisen. Men efetrsom han fick vänta medan köttet blev klart så överraskade han mig med att tända en massa levande ljus och duka fint vid bordet. Det var jättemysigt! 


Idag stack jag och vi iväg till Antons pappas jobb och sa hej då till honom och han gav mig lite presenter (vilket Anton också gjorde). Vi hälsade även på hans pappas kollegor och sa hej då till dom. Alla var så himla trevliga där, vilket gjorde mig väldigt glad. Sedan skjutsade Anton mig till Centralstationen. Det kändes konstigt att säge hej då, för jag vet nu att det var sista gången vi träffades innan jag flyttar till England. 


Jag är så nöjd med denna resa. Det var bara synd att tiden gick så fort... Nu skall jag luta mig tillbaka på tåget och läsa en bok. 


Ha dé! 




Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards