Alla inlägg den 16 augusti 2014

Av kajsa svanlind - 16 augusti 2014 18:25


 

Idag värmde jag upp i en piké som jag fick av Anton i stockholm (en AIK-piké, men man ser nästan inte att det står AIK på den). 

         

Moder och dotter 

 

Sara, som också rider Fia, tävlade också idag, så jag fotade henne lite. 

   

När Sara red fram var det bara hon och två stycken Bollebygdsryttare som red fram, vilket är ganska ovanligt. 



Idag tävlade jag min sista dressyrtävling innan jag sticker till England. Tävlingen var på hemmaplan (i Bollebygd) och jag skulle tävla det svåraste programmet som jag har tävlat i år (Msv.b:2, för er som är intresserade). Jag kan ärligt säga att jag var riktigt nervös innan jag skulle tävla. Som jag sa till mamma innan tävlingen: "Nu har jag ridit i 16 år och idag skall jag samla all kunskap som jag har i väskan och använda den när jag rider programmet.". Men när jag väl kom in på banan och skulle börja rida programmet släppte jag all press och fokuserade helhjärtat på att bara ha roligt, vilket jag hade. Jag hade så galet roligt och log mitt största leende uner hela programmet.


Jag fick senare höra att folk på läktaren hade kommenterat och sagt att det såg så härligt ut att jag såg så glad ut när jag red. Jag brukar dock alltid le när jag rider (har fått för mig att det ser något prydligare ut om man ler när man rider än om man ser sur och koncentrerad ut, + att jag tror att man slappnar av mer i sin ridning då). Men idag log jag "på riktigt" och njöt som bara den! 


Jag fick inte jättebra poäng av dommaren, men ändå det bästa jag någonsin har fått på just detta program på tävling. Sista kommentaren som dommaren skrev på mitt protokoll var: "Rider trevligt och ganska bra vägar. Fia var lite orolig i munnen frö dagen." och att få en sådan kommentar gör en ryttare riktigt glad, för det får (i alla fall inte jag) så ofta. Det är som min tränare brukar säga, "om hästen har en dålig dag får du ta poäng genom att rida bra istället". 



 

Nu har jag och mamma stekt tacofärs tills ponnydressyrtävlingen som kommer vara i Bollebygd imorgon. Mamma lovade att hjälpa till i köket och jag skall vara sekriterare på banan (skriva det som dommaren säger). Önska mig lycka till (min handstil är verkligen ett bra bevis på att jag är naturare. Inte ens jag kan tyda den...)! 


Nu skall jag baka mina berömda kladdkakemuffins som vi skall ta med oss till tävlngen imorgon. Sedan skall jag och Pysen ta en tur ut i skogen. 


Ha dé! 


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards