Alla inlägg den 19 augusti 2014

Av kajsa svanlind - 19 augusti 2014 12:49

Hej på er! 

Idag är det bara EN VECKA KVAR tills jag reser iväg! Jag kan knappt fatta att det är sant! Igår gick jagrunt i Göteborg hela dagen och sa farväl till denna underbara stad. Jag började dagen med shopping, med min goa vän Annika. Jag köpte de sista sakerna som jag behövde ha köpt inför resan. Vi hade det riktigt mysigt! Sedan lunchade jag med mamma på en jättemysig köttrestaurang på Järntorget, A Hereford Beefstouw. Maten var helt underbar och servicen var fenomenal.    Så dit går jag jättegärna igen. 


När mamma hade stuckit tillbaka till sitt jobb stannade jag kvar i stan och gick runt där några timmar för mig själv och tog ett farväl av Götet. Jag gick runt i små affärer som jag annars bara brukar gå förbi och inte lägga märke till. Jag stannade även förbi på Espresso House och köpte en vaniljlatte och satte mig på en parkbänk utanför Domkyrkan och njöt i solen. Hade helt enkelt en perfekt dag! 


På menyn stod det lite kul info om grillen, bordet, servetten, kniven och tallriken. På den lilla lappen som ni ser till vänster på bilden, skrev man upp sin meny (vad man önskade för kött, hur den skulle vara grillad, om man ville ha sås till, och vilken i sånna fall, om man ville ha kryddsmör på köttet, vad för potatis man ville ha till köttet och om man ville ta grönsaker. Mycket smart tycker jag! 

   

Salladsbuffén var riktigt fin! 

     

Jag beställde Oxfilé (medium rare) med vitlökssmör, bakad potatis med créme fraiche, bea och sallad till det.

     

Ville man kunde skicka ett kort till någon medan man väntade på sin mat. Restaurangen betalade portot åt en.

     

En av sakerna som jag köpte var nya joggingskor. Men jag var så nöjd med mina gamla, så jag köpte likadana, fast uppdaterade och förbättrade. Jag provade naturligtvis mina nya skor igår när jag var ute och sprang och de var helt fantastiska! Det kändes som att jag bara flög fram i skogen! 

     

Idag blir det nog ingen jogging för mig. Jag känner mig väldigt trött och eftersom jag inte brukar vara det så tror jag att jag bör lyssna på min kropp och ta det lite lugnt. Ofta när jag känner mig som jag gör idag så brukar jag sticka ut ändå, men så vaknar jag upp med feber dagen efter. Men idag har jag ridit min lilla ponnyplutt Daffe. Ha är så otroligt söt och jag älskar han obeskrivligt mycket.

 



Idag skall jag nog börja packa lite mer inför resan. 


Ha dé! 


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards