Direktlänk till inlägg 26 mars 2015

Snart försvinner en vän

Av kajsa svanlind - 26 mars 2015 11:09

Jag hade en sjuuukt bra födelsedag i måndags! På morgonen, innan pojkarna stack till skolan, fick jag mina presenter av min värdfamilj. De gav mig lösgodis (såå gott), ett supergulligt armband och ett presentkort på en salong för manikyr (2x). Min hostmamma sa att hon tyckte att jag förtjänade att skämma bort mig själv med en kompis, så troligtvis skall jag utnyttja det nästa måndag, då min bästis Eva är på besök här. Jag fick även fina födelsedagskort av dem, skrivna av pojkarna. Det var så himla gulligt när barnen kom ner till köket på morgonen. Där stod jag och en efter en kom de ner med leenden och sa "happy birthday Kajsa" och gav mig kramar. Gud va mysiga de är. 

 
Under dagen var jag i skolan och hade ett prov, vilket gav riktigt dåligt resultat, men jag var glad ändå. Jag var glad över att få vara med mina vänner. Niki gav mig presenter- ett fint födelsedagskort, österrikisk choklad och en egengjord bok med fina citat och fina ord från henne själv. Det var en av de finaste presenter jag någonsin har fått. Jag blev helt tårögd när jag läste i boken. Jag älskar verkligen den tjejen. Det är helt otroligt hur man kan få så nära vänner på sån kort tid. 
 
Eftermiddagen tillbringade jag hemma med K, som är magsjuk. Vi tog det bara lugnt tills pojkarna kom hem med T. Jag fick en stor, jättevacker bukett skickat av min svenska familj och ett födelsedagskort från min moster med sambo. 
 
På kvällen tog jag ett glas vin med min värdmamma och vi pratade och pratade tills min hostpappa kom hem och gav mig en bamsekram och ett "happy birthday!". Sedan plockade Karina upp mig för att dra till en indisk restaurang, där vi tillsammans med 7 andra tjejer skulle fira min födelsedag. När vi hade satt oss ned i restaurangen kom en servitör och öppnade en champagneflaska och började hälla upp det i glas till oss. Vi kollade med förundrad blick och jag fattade ingenting. Jag undrade såklart vart champagnen kom ifrån. När allt var upphällt sade servitören: "this is from N and T". Så mina hostföräldrar hade i smyg fixat så att vi skulle få en massa (inte bara en flaska) champagne, utan att jag hade en aning om det. Det var en klockren överraskning. De är så himla Goa mina värdföräldrar! Åå va jag älskar dom! 
 
Och vi åt och åt och drack och drack och mådde väldigt bra. Efter ett bra tag var vi mätta och belåtna, och då kom några servitörer till vårt bord med en superläcker dessert till mig med ett levande ljus i. Och då började tjejerna sjunga för mig på de olika språken (danska, svenska och tyska). Allt var helt perfekt. 
 
Efter att ha lämnat restaurangen begav vi oss till en pub där vi fortsatte fira. Anne, en av danskarna, bjöd mig på dricka, som en liten extra present. Andra presenter som jag oxå fick var ett halsband, choklad, en "happy birthday" ballong och en rosett som sade "birthday girl", som jag skulle ha på mig under kvällen. I puben käkade vi cupcakes som min hostmamma gav mig innan jag stack. Hon tänker då på allt. 
 
Vi kom hem strax efter midnatt och jag somnade gött med ett leende. 
 
Igår var sista kvällen här för Karina för hon åker hem till Tyskland "för gott" idag. Jag kan inte fatta det. Det känns helt sjukt. Men troligtvis kommer vi i alla fall hinna fika idag innan hon sticker. Gud vad jag kommer lipa då. Igår kväll stack vi till Red Lion och gav henne ett fotoalbum från oss tjejer med bilder från vår tid tillsammans. I slutet av albumet hade vi lagt personliga brev från var och en av oss. Hon började gråta och allt blev väldigt känslosamt, men fint. Det är overkligt att hon åker hem. Javisst, vi kommer ses igen, det vet jag. Men det kommer aldrig vara samma sak. Vi kommer aldrig kunna skriva till varandra på morgonen och säga "har du tid för en fika på bageriet idag?" eller "vad skall vi hitta på till helgen?". Jag är van vid att ha träffat henne nästan varje dag i ett halvår. Vissa dagar har vi bara chillat och suttit där på vårt Goa bageri medan andra dagar har vi varit iväg på fantastiska äventyr. Hon har varit med på allt, alltid med ett leende, sedan första gången jag träffade henne. Vi möttes första gången på Ks nursery, när jag och min hostmamma skulle lämna av K. Då var Karina där med sin hostmamma och skulle lämna av sitt värdbarn. Våra värdmammor sa till oss att vi borde byta våra nummer och samma dag frågade jag henne om hon ville åka med mig till Red Lion kvällen därpå. Och hon sa ja! Så kvällen därpå plockade jag upp henne i min bil och i mörkret försökte hon och jag hitta till denna pub, som då kändes som att den låg mitt ute i ingenstans, men som vi nu kan hitta till i sömnen. Där åkte hon och jag, en tysk tjej och en nyinflyttad svensk tjej som inte kände varandra och tillsammans körde vi runt och runt. Jag kommer ihåg hur nervös jag var för att vi inte skulle hitta och hur lättad jag blev när vi äntligen kom fram. När vi väl kom till puben andades vi ut och asgarvade. Inte visste jag då att det var början på en helt underbar vänskap. 
 
 
Nu sitter jag och käkar frukost och skall snar sticka ut och springa med Whiskey. 
 
Ha dé! 
 
 
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kajsa svanlind - 7 juli 2015 22:27

Okej, om jag skall vara helt ärlig så är jag inte supertaggad på att skypea nu för tiden. Jag vill tillbringa så mycket tid som möjligt åt att njuta av min sista tid här i England. Det är mycket som fixas och planeras och dagarna flyger iväg. Jag har...

Av kajsa svanlind - 1 juli 2015 21:28

Helgen blev verkligen inte som planerat. Jo, fredagskvällen tillbringade vi hos Niki, och hon bjöd på en god middag. Det blev riktigt lyckat. Men resten av helgen blev lite spontan. Vi drog på lördagsmorgonen till West Wittering Beach. Vädret var hel...

Av kajsa svanlind - 23 juni 2015 12:29

Idag är det ingen vanlig, nej för idag är det min storebrors 22-årsdag! Grattis! Idag skall han åka hem från Prag, för han var och såg på när U21-landslaget spelade. Och jag har en överraskning som han skall få när han kommer hem. För jag gav mamma e...

Av kajsa svanlind - 20 juni 2015 20:00

Jag har haft en riktigt jobbigt vecka här i England, ja den värsta hittills. Det visade sig att jag inte bars hade en vanlig njurinfektion utan ännu värre: Njurbäckeninflammation, eller pyelonefrit. Jag vaknade upp på onsdagsmorgonen med 39,5 graders...

Av kajsa svanlind - 16 juni 2015 18:38

Hej på er. Nope jag är inte på världens bästa humör just nu. Jag hade en superkul helg med mina vänner, jag trodde att jag skulle vakna upp på måndagen med ett jätteleende, men nej. Jag vaknade tre på natten mellan söndagen och måndagen av världens r...

Ovido - Quiz & Flashcards