Alla inlägg den 19 mars 2015

Av kajsa svanlind - 19 mars 2015 23:32

Hallå där! 

Just nu sitter jag i soffan hos mina hostkusiner. Japp, ikväll sitter jag barnvakt för samma barn som i lördags kväll. Min hostmamma frågade mig idag om jag hade lust att sitta barnvakt för dem och jag sa gladeligen ja. Extra sedlar är ju aldrig fel. Och bäst av allt: jag får pengar för att sitta och läsa. Det känns ganska gött. Dock kommer jag nog vara riktigt trött imorgon. Men det gör mig inget, det är ju fredag imorgon. 
 
Imorgon skall troligtvis Karina komma hem till oss med sitt yngsta värdbarn (som är lika gammal som K och som går på samma nursery). Det blir mysigt. Sista playdaten innan Karina åker hem till Tyskland. 
 
Jag längtar till helgen! På lördag skall jag till London, vilket känns som evigheter sedan. Vi skall nog till Notting Hill och lite andra ställen. På söndag skall jag fira min födelsedag (som egentligen är på måndag) och min hostpappas födelsedag (han fyller år dagen innan mig) tillsammans med min hostfamilj. Vad vi kommer göra vet jag inte än, men jag är taggad. 
 
Igår firade vi Nikis födelsedag hemma hos henne istället för att dra till puben. Hon fyller egentligen år idag, så vi stannade hos henne tills efter tolvslaget. Hon bjöd på supergod mat och Jelena hade bakat två otroligt goda nutellakakor, Vilka jag måste få receptet på! 
 
Ja, annars då? Här flyger tiden iväg som vanligt. Dagarna rusar iväg. Jelena har börjat springa med mig nu ett par dagar i veckan vilket jag tycker är kul. Vi får lite extra tid att snacka lite skit. 
 
Nästa helg kommer min bästis Eva hit och jag är helt överlycklig över att snart få träffa henne. Vi kommer ha så roligt! 
 
Hoppas ni har det bra! 
 
Ha dé! 
Ovido - Quiz & Flashcards