Alla inlägg under september 2014

Av kajsa svanlind - 2 september 2014 22:51

God dag! 

Idag var det Ks första dag på Nursery! Så jag, T och sönerna följde med henne dit och lämnade av henne. Och då träffade jag på en tjej från Tyskland som också är Au Pair och som skulle lämna av ett av sina "barn" som var i Ks ålder. Så vi bytte nummer och har du bestämt att vi troligtvis skall ses imorgon kväll. Det är nämligen en onsdagsgrej på en Red lions här i närheten, då au pairer möts på kvällen och umgås. Så hon och jag och kanske en av hennes Au pairvänner skall troligtvis dra dit imorgon kväll. Jag är jättetaggad på det! Om vi blir bra vänner så kan vi umgås mycket med våra barn. 
 
Idag har jag och barnen och T även varit hemma hos Ts föräldrar (barnens mormor och morfar). Dom bor på en gård med en massa hästar och sjukt stora marker där hästarna går! Där rann det en å vid huset och dom hade en jättefin damm där. De hade även en swimmingpool och deras hus var så otroligt fint, med rosor typ överallt som satte färg på hela omgivningen. 
 
Hennes föräldrar var jättetrevliga och mormorn berömde mig för min engelska. De sa även att jag jättegärna får komma och rida om jag vill och i april när en av deras hästar skall föla, kanske jag och barnen skall komma och sova över och få se när fölet kommer! Så spännande! 
 
Morfarn var jätteintresserad av svensk kultur, så han ställde en massa frågor till mig, vilka jag gladeligen svarade på. 
 
Alla deras barnbarn har fått varsin ponny som dom får rida på hur mycket de vill och mina pojkars ponnys heter Aragon och Jack Flash. De fick rida idag och jag ledde den ena ponnyn, den som S red på. Pojkarna var riktigt duktiga tycker jag. 
 
Idag tog jag även bilen in till Alton centrum och köpte en latte. Med den i handen gick jag omkring i 25 grader och blå himmel. Jag kollade runt lite i stan och njöt. Jag gick även till tågstationen för att skaffa mig ett tågkort, men fick med mig ett formulär som skulle fyllas i och var tvungen att ta med mig ett kort på mig själv för att kunna köpa ett sådant kort. Så det skall jag ta med mig nästa gång jag åker dit (troligtvis på torsdag). 
 
Jag älskar att vara här nu! Jag känner verkligen hur jag kommer in i det mer och mer för var dag som går!  :) 
 
Imorgon skall vi på Zoo! Jippie!! 
 
Ha dé! 
Ovido - Quiz & Flashcards