Alla inlägg den 9 september 2014

Av kajsa svanlind - 9 september 2014 19:21

Tjena!


Nu försöker jag att lägga upp bilder igen och hoppas det går bättre nu och att min PC inte stänger av sig mitt i allt. Nu i helgen var jag i London (både i lördags och i söndags). Det var helt underbart! I lördags röstade jag med 8 andra svenska au pairer. Vi blev bjudna på pepparkakor, för att få lite svensk feeling.



I söndags samlades jag och ca 20 andra svenska au pairer i London för att träffas och lära känna varandra. Vi samlades vid Piccadilly Circus och gick sedan vidare till Green Park, där vi satte oss i en stor cirkel och presenterade oss själva, i tur och ordning. Vi gjorde även en namnlek för att vi skulle lära oss varandras namn. Vi stannade även och fikade flera gånger. Solen sken och det var mycket varmt och skönt. Jag hade det jättetrevligt, och hoppas och tror att de andra tjejerna också hade det.


Nu har jag äntligen börjat skypea med min familj. Det är skönt att få prata med dom. Har även skpypeat med en av mina bästa vänner där hemma i götet. Det känns så konstigt att de är så långt borta ifrån mig.



Jag börjar "komma in" mer i mitt liv här i England. Men jag tycker frotfarande att det är riktigt svårt att smälta att jag kommer spendera ett helt år här. Jag kan liksom inte acceptera att jag skall skapa mig en helt ny vardag. Det känns fortfarande väldigt temporärt. Även fast jag har hört många som har varit au pairer innan, säga att det brukar kännas så i början, så har jag ändå svårt att tro på det.
Men det löser sig väl.


Imorgon fyller mig kompis Anton från Stockholm 21 år! Och jag hoppas att han får en superbra födelsedag. Jag är ledsen för att jag inte kan vara med honom och fira. Men jag får helt enkelt stå ut med det, och fira hårdare här i England. Imorgon kväll är det ju Red Lion med dom andra au pairerna som gäller!


                 

Ha dé!






Ovido - Quiz & Flashcards