Alla inlägg den 11 september 2014

Av kajsa svanlind - 11 september 2014 12:01

Tjenare!


Igår hade jag en riktigt bra dag. Solen lyste glatt på en blå himmel, och bjld på cirka 26 grader. Jag började dagen med att laga pannkakor till pojkarna, till frukost. Vi bestämde då att vi skall börja med pannkaksonsdag, så de får pannkakor till frukost varje onsdag. Jag gillar sånna här småsaker som sätter färg på vardagen. De tycker om att ha citron och brunsocker på sina pannkakor, ibland även nutella. När de hade stuckit iväg med T till skolan började jag stryka kläder. Lagom tills att jag var färdig med det vaknade K. Då lagade jag lite fler pannkakor, som hon och jag sedan satt och mumsade på.


Efter frukosten började jag dammsuga. K ville vara med och hjälpa till, så hon fick trycka på on/off-knappen. Vid 10-tiden var jag klar med allt och då kom T hem igen. Sedan var jag ledig fram till klcokan 3, så jag passade på att bara ta det lugnt på mitt rum. Jag kollade lite "Svensson Svensson" på min PC, vilket är väldigt mycket nostalgi för mig.


På eftermiddagen körde jag och lilla K till en grannstad, Alresford (där hon har sin musikklass på måndagar) och matade ankor. Vi tog även med oss Whiskey (hunden). Det var riktigt mysigt och K tyckte om det väldigt mycket!

 

När vi kom hem igen hade pojkarna kommit hem från skolan. Dom var riktigt glada igår och sprnag runt i huset och lekte. Kanske inte det mest ultimata när manskall försöka få dom att sitta stilla vid matbordet och äta, men jag kunde inte hålla mig från att tycka att det var så underbart att se.


På kvällen blev jag hämtad av Brenda och Karina (mina nya utländska au pairer) och så stack vi iväg till Petersfield och Red Lion, för att träffa de andra au pairerna. Vi hade en fantastiskt trevlig kväll. Jag måste bara berätta att Brenda och Karina älskar Kopparbergs Cider, vilken jag introducerade för dem förra fredagen. Både jag och Karina drack det igår, men Brenda som var chaufför för kvällen fick avstå.


 


Ha dé!

Ovido - Quiz & Flashcards