Alla inlägg den 4 september 2014

Av kajsa svanlind - 4 september 2014 14:34

Som rubriken säger så var jag på Red Lion i Petersfield igår, vilket ligger ca 25 min från där jag bor. Jag åkte dit med Karina från Tyskland, vilken jag träffade på Ks nursery i tisdags. Dock tog det oss nästan en timma att åka dit för vi åkte lite vilse på vägen, men det spelade inte så stor roll. Vi hade det trevligt på vägen dit och fick lärt känna varandra bättre. Jag tycker det är så himla skönt att ha en au pair-"kompis" som bor så nära mig och som tar hand om ett barn i Ks ålder, för det betyder att vi kan ha "dejter" både med barnen och utan dom. Vi har redan börjat planera lite. 

 
När vi kom dit fann vi inga tjejer alls på Puben, bara killar som kollade på fotboll. Men vi fortsatte och gå längre in och då fann va ca. 15 tjejer som satt och tjötade runt ett bord. Dom vinkade dit oss och vi började på direkten prata med alla. Det var ett riktigt gött gäng och jag träffade en tjej från Danmark som också har pluggat naturvetenskap, precis som jag. De flesta andra som var där kom från Tyskland och Frankrike. 
 
Det var även en kille där som är au pair. Han skall också plugga på Alton College, så förhoppningsvis kommer vi börja i samma klass. 
 
Det var riktigt skönt att få prata med några som är i samma "sits" som en själv. De har alla fått känna på hemlängtan och vi beskrev det på samma sätt. Och vi vara alla lila förväntansfulla inför vår kommande tid här i England. 
 
Jag och Karina kommer nog åka till Red Lion varje onsdag. 
 
Jag kom hem vid 12-tiden på kvällen och gick upp halv 7 i morse, så jag har varit lite småtrött idag. Men eftersom att barnen har varit i skolan/ på nursery under dagen så har jag bara kunnat ta det lugnt. Jag har tvättat lite och strukit lite kläder, samtidigt som jag har kollat på TV. 
 
Ha dé! 
Ovido - Quiz & Flashcards