Direktlänk till inlägg 26 februari 2015

Vårtecken

Av kajsa svanlind - 26 februari 2015 10:04

God morgon! 

Idag måste jag få berätta om hur lyckad dag jag hade igår. Jag stack till skolan på förmiddagen, där ett prov väntade. Som jag har nämnt en gång innan är vår engelskakurs indelad i två grupper- en som är lite bättre/svårare än den andra, och jag är i den svårare gruppen. Men nu bestämde vår lärare (äntligen) att vi skulle dela in även vår grupp i två, så att det totalt är tre grupper. Så igår hade vi ett test för att avgöra vilken grupp vi skulle hamna i. Mitt resultat var värdelöst, men som tur var hamnade jag i den svårare gruppen ändå. Och alla mina vänner (Niki, Jelena och Ronja) hamnade även dem i samma grupp. Jag blev riktigt glad över det. Och eftersom att jag nu är i den bättre gruppen betyder det att jag kommer kunna lära mig ännu mer på kortare tid. 
 
Efter skolan stack jag och brudarna till ett café i Alton, vilket jag inte har fikat på innan. Det var supermysigt och vi satt utomhus för vädret var helt underbart! Vi tog av oss våra jackor och satt där i bara tröjor och njöt i ett par timmar och diskuterade politik (ja, jag älskar att prata politik med Tyskar och Österrikare, för det finns så mycket att prata om). 
 
På kvällen när pojkarna kom hem från skolan tillbringade vi nästan en timme utomhus och spelade fotboll. Nu är det ljust ute så länge, vilket får det att pirra i hela min kropp. VÅRKÄNSLOR! 
 
Dagen avslutades med en kväll på Red Lion. Eftersom min hostfamilj var i Österrike och jag passade K förra veckan så var jag inte där förra onsdagen, så det var kul att få dra dit igen och träffa de andra människorna. Igår lärde vi känna två brittiska killar som var jättetrevliga. Kvällen blev väldigt lyckade med mycket skratt. I bilen på väg hem satt Ronja och Jelena och skrattade, åt ingenting. De skrattade och skrattade och spred glädje. Vi började prata om skrattYoga och sa att vi borde prova det någon dag. Om jag känner oss rätt så kommer det sluta med att vi skrattar tills vi kissar på oss. Det vore så typiskt oss att garva ihjäl oss. 
 
Idag är vädret väldigt grått och tråkigt. Men jag har sovmorgon, vilket får mig att vakna upp med ett leende trots vädret. Nu käkar jag frukost och skall snart bege mig ut på en joggningtur. Därefter skall jag dra mig till bageriet och möta upp brudsen. 
 
Ha dé! 
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kajsa svanlind - 7 juli 2015 22:27

Okej, om jag skall vara helt ärlig så är jag inte supertaggad på att skypea nu för tiden. Jag vill tillbringa så mycket tid som möjligt åt att njuta av min sista tid här i England. Det är mycket som fixas och planeras och dagarna flyger iväg. Jag har...

Av kajsa svanlind - 1 juli 2015 21:28

Helgen blev verkligen inte som planerat. Jo, fredagskvällen tillbringade vi hos Niki, och hon bjöd på en god middag. Det blev riktigt lyckat. Men resten av helgen blev lite spontan. Vi drog på lördagsmorgonen till West Wittering Beach. Vädret var hel...

Av kajsa svanlind - 23 juni 2015 12:29

Idag är det ingen vanlig, nej för idag är det min storebrors 22-årsdag! Grattis! Idag skall han åka hem från Prag, för han var och såg på när U21-landslaget spelade. Och jag har en överraskning som han skall få när han kommer hem. För jag gav mamma e...

Av kajsa svanlind - 20 juni 2015 20:00

Jag har haft en riktigt jobbigt vecka här i England, ja den värsta hittills. Det visade sig att jag inte bars hade en vanlig njurinfektion utan ännu värre: Njurbäckeninflammation, eller pyelonefrit. Jag vaknade upp på onsdagsmorgonen med 39,5 graders...

Av kajsa svanlind - 16 juni 2015 18:38

Hej på er. Nope jag är inte på världens bästa humör just nu. Jag hade en superkul helg med mina vänner, jag trodde att jag skulle vakna upp på måndagen med ett jätteleende, men nej. Jag vaknade tre på natten mellan söndagen och måndagen av världens r...

Ovido - Quiz & Flashcards