Alla inlägg den 1 februari 2015

Av kajsa svanlind - 1 februari 2015 18:34

Och så börjar denna helg lida mot sitt slut. Jag är sååå trött, men oj så roligt jag har haft. Igår hade O sitt barnkalas (laserdome utomhus) så då hjälpte jag till. Det var superkul och O såg ut att ha jätteroligt. 

 
På eftermiddagen/kvällen stack jag hem till Ronja och hade tjejkväll där tillsammans med henne, Jelena, Niki och Karina. Vi spelade sällskapsspel och bestämde oss sedan för att dela upp oss i två grupper och träna in en dans med en låt som vi sedan skulle framföra för den andra gruppen. I min grupp var Niki och Karina och vi framförde "Dancing queen". Jelena och Ronja framförde en tysk låt som jag aldrig hade hört innan. Jag kände mig som en 10åring igen. Jag och mina kompisar brukade göra detta när jag var liten så nostalgin flödade. 
 
Runt 6tiden stack Karina hem för att sitta barnvakt och då stack vi andra till affären och handlade lite kvällsmat och frukost till idag. Efter kvällsmaten fick vi ett ryck och började dansa runt i köket som tokar. Jag vet inte om det var musiken (nostalgimusik, så som High school musical och Camp rock) eller det faktum att vi är allmänt knäppa, men något fick oss att verkligen släppa loss. Vi måste ha sett helt galna ut, men det var lycka på hög nivå. Vi skrattade, tjoade och sjöng hellre än bra, något som jag tyvärr inte har gjort på väldigt länge. 
 
Efter att ha dansat runt i flera timmar bestämde vi oss (vid 12-tiden) för att kolla på film och käka glass. Det fick bli High School musical 3, vilken jag ej hade sett innan. Ronja och Niki somnade, men jag och Jelena höll oss allt vakna. 
 
När filmen var slut och efter att vi tillslut hade lyckats samla våra krafter, drog vi oss upp ur TVsoffan och in till sovrummen för att snabbt säga god natt (då var klockan halv tre på natten/morgonen). 
 
I morse vaknade jag vid åtta och låg och drog mig i sängen tills Ronja och jag bestämde oss för att springa in till Nikis och Jelenas (de sov ihop i samma säng och jag och Ronja sov i samma säng i ett annat rum) rum och hoppa på sängen. Lite senare kom Karina till oss och så käkade vi god frukost tillsammans. Jag åt en massa honung som Ronjas mormor i Tyskland hade gjort. Den var sjuukt god. 
 
 
Nu har jag haft söndagslunch med min familj och skypeat med min svenska familj. Nu är det dags för mig att äta lite gröt och sedan skall jag avluta denna dag med en go film. 
 
Ha dé! 
Ovido - Quiz & Flashcards