Direktlänk till inlägg 16 februari 2015

Helgen avklarad, och vi mår bra

Av kajsa svanlind - 16 februari 2015 21:49

Helgen flög iväg som vanligt. Jag hade det jättebra med K och de andra tjejerna. Dock började mitt barnpassande mindre bra. Jag kom hem ifrån Vikis klockan ett på natten. Familjen stack hemifrån klockan fyra på lördagsmorgonen och då vaknade K. Hon skrev varje halvtimme tills klockan var halv 8 och jag bestämde mig för att ta upp henne ur sängen och ge henne frukost. Då var jag sjukt trött. Efter frukosten stack vi och shoppad mat inför den kommande veckan och lagom till att vi kom hem kom Ronja på besök. Vi käkade lunch lite senare och lekte under dagen med K. Fram mot kvällen fixade jag middag till K, badade henne och lade henne därefter till sångs. Hon var superduktig hela dagen, så det var väldigt enkelt att ta hand om henne även fast jag var riktigt trött. Det var även skönt att Ronja hjälpte mig. 

 
När K hade somnat lagade jag och Ronja middag till oss (mexikansk mat som Brenda hade lärt oss) och kollade på en film (The Host). 
 
Natten mellan lördag till söndag sov K bättre och väckte mig bara en gång, vid 20 i 6. Sedan somnade hon om och vaknade igen halv 8. Jag, K och Ronja hade en god frukost med pannkakor, toast och müsli och sedan kom Karina hit med sitt värdbar (som går på samma dagis som K). Vi hängde här hemma ett tag och stack vid halv 12 till Alresford för att mata ankor.  När vi hade gått runt ett tag drog vi till Pizza Express med barnen. När vi hade fått vår beställda mat ville K inte äta. Jag blev lite lätt irriterad och sa till henne att om hon inte åt skulle jag ta henne till bilen och åka raka vägen hem (Karina åkte i egen bil, så hon kunde köra Ronja och sitt värdarna hem). Jag trodde att hon skulle lyssna men hon struntade i vad jag sa. Så då gjorde jag vad jag hade lovat och vi åkte raka vägen hem. Tjejerna stannade kvar. Jag kände att det var viktigt att jag var bestämd och jag tycker det är viktigt att vara bestämd när det gäller liknande saker. Det var tråkigt att lämna restaurangen precis när vi hade fått vår mat, men jag måste sätta en gräns, framför allt när det handlar om mat. 
 
Karina körde Ronja hem till mig och vi tillbringade eftermiddagen åt att skypea med hennes syster Madita (som var au pair här i min familj innan mig). I Tyskland firar de Karneval nu i några dagar, vilket är en årlig tradition som är väldigt stor i hela Tyskland. Jag fick träffa en massa släktingar till Ronja och de hade coola traditionella masker. Någon gång vill jag verkligen uppleva detta i Tyskland. Det är tydligen riktigt riktigt stort. 
 
På kvällen, efter att jag och Ronja hade Stoppat om K, kollade vi på "The holiday" och käkade spagbol. 
 
Idag körde jag och K hem Ronja, för hon behövde jobba. Sedan stack vi och köpte lite mat. När vi kom hem bakade vi lussekatter. Jag tänkte vänta tills imorgon, men jag kunde inte hålla mig. Vi hade inget planerar idag, så jag tänkte; varför inte. 
 
Imorgon bitti skall vi dra hem till en min min värdmammas väninnor och K skall leka med hennes barn. Det ser jag fram emot. Sedan har vi inget speciellt planerar. Ronja kommer kanske komma hit och förhoppningsvis sova över. Nu skall jag gå och lägga mig. 
 
 
Ha dé! 
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kajsa svanlind - 7 juli 2015 22:27

Okej, om jag skall vara helt ärlig så är jag inte supertaggad på att skypea nu för tiden. Jag vill tillbringa så mycket tid som möjligt åt att njuta av min sista tid här i England. Det är mycket som fixas och planeras och dagarna flyger iväg. Jag har...

Av kajsa svanlind - 1 juli 2015 21:28

Helgen blev verkligen inte som planerat. Jo, fredagskvällen tillbringade vi hos Niki, och hon bjöd på en god middag. Det blev riktigt lyckat. Men resten av helgen blev lite spontan. Vi drog på lördagsmorgonen till West Wittering Beach. Vädret var hel...

Av kajsa svanlind - 23 juni 2015 12:29

Idag är det ingen vanlig, nej för idag är det min storebrors 22-årsdag! Grattis! Idag skall han åka hem från Prag, för han var och såg på när U21-landslaget spelade. Och jag har en överraskning som han skall få när han kommer hem. För jag gav mamma e...

Av kajsa svanlind - 20 juni 2015 20:00

Jag har haft en riktigt jobbigt vecka här i England, ja den värsta hittills. Det visade sig att jag inte bars hade en vanlig njurinfektion utan ännu värre: Njurbäckeninflammation, eller pyelonefrit. Jag vaknade upp på onsdagsmorgonen med 39,5 graders...

Av kajsa svanlind - 16 juni 2015 18:38

Hej på er. Nope jag är inte på världens bästa humör just nu. Jag hade en superkul helg med mina vänner, jag trodde att jag skulle vakna upp på måndagen med ett jätteleende, men nej. Jag vaknade tre på natten mellan söndagen och måndagen av världens r...

Ovido - Quiz & Flashcards