Direktlänk till inlägg 28 december 2014

Reunion

Av kajsa svanlind - 28 december 2014 13:02

Då var det dags för ett nytt inlägg. Det var så mysigt i Varberg i fredags. Mina släktingar var glada över att få träffa mig. Vi åt gott och skrattade mycket och vi avrundade kvällen med att se ett bildspel som jag hade förberett, med bilder från England. Jag fick fina julklappar också vilket var pricken över i. 

 
Igår stack jag till stallet på förmiddagen och red Daffe. Där träffade jag Sara, som rider Fia (min dressyrtränares häst, som jag oxå brukade rida innan jag stack till England). Det var kul att träffa henne igen. 
 
På eftermiddagen stack jag hem till min kompis Eva. Där hade vi en tjejkväll tillsammans med mina kompisar Annika och Matilda. Vi käkade pizza/kebabtallrik (haha, Annika äter inte kött, så hon beställde kebabtallrik utan kebab). Matilda jobbar på Hemköp, så hon hade köpt med sig lite godis och Brieost med kex och björnbärsmarmelad. Vi hade det supermysigt! Senare på kvällen stack Annika och Matilda hem, så jag och Eva satte på en go film. 
 
Jag och tjejerna pratade en del igår om hur fantastiskt det är att det inte spelar någon roll att vi inte har träffats på länge. Vår relation förblir densamma och när vi träffas känns allt som vanligt igen. Jag vill tro att detta är ett tecken på äkta vänskap. 
 
Tidigt i morse tog jag bussen hem och stack sedan direkt till stallet för att rids min lilla ponny. Det var sjukt kallt. Jag har aldrig varit särskilt mesig när det har med kyla att göra. Men av någon anledning kännes det som att jag skulle frysa ihjäl idag uppe på hästryggen. Därav har jag suttit hemma framför brasan i några timmar nu. Min kompis Robin kom precis på besök hos mig. Han är verkligen världens bästa kille! Genuint snäll. Jag kan alltid lite på honom! Jag blev så himla glad av att se honom igen. 
 
Imorgon skall jag och mina bästisar nog ha HP-mara. Det är en årlig tradition som vi har, då vi alla är besatta av Harry Potter. En dag kom vi fram till att det går inte en dag som vi är med varandra och inte pratar om Harry Potter. Av någon anledning börjar vi alltid prata om böckerna/filmerna eller nämner citat för att beskriva något. Min kompis Matilda har till och med tatuerat in tecknet för dödsrelikerna på sin handled. 
 
Ha dé! 
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kajsa svanlind - 7 juli 2015 22:27

Okej, om jag skall vara helt ärlig så är jag inte supertaggad på att skypea nu för tiden. Jag vill tillbringa så mycket tid som möjligt åt att njuta av min sista tid här i England. Det är mycket som fixas och planeras och dagarna flyger iväg. Jag har...

Av kajsa svanlind - 1 juli 2015 21:28

Helgen blev verkligen inte som planerat. Jo, fredagskvällen tillbringade vi hos Niki, och hon bjöd på en god middag. Det blev riktigt lyckat. Men resten av helgen blev lite spontan. Vi drog på lördagsmorgonen till West Wittering Beach. Vädret var hel...

Av kajsa svanlind - 23 juni 2015 12:29

Idag är det ingen vanlig, nej för idag är det min storebrors 22-årsdag! Grattis! Idag skall han åka hem från Prag, för han var och såg på när U21-landslaget spelade. Och jag har en överraskning som han skall få när han kommer hem. För jag gav mamma e...

Av kajsa svanlind - 20 juni 2015 20:00

Jag har haft en riktigt jobbigt vecka här i England, ja den värsta hittills. Det visade sig att jag inte bars hade en vanlig njurinfektion utan ännu värre: Njurbäckeninflammation, eller pyelonefrit. Jag vaknade upp på onsdagsmorgonen med 39,5 graders...

Av kajsa svanlind - 16 juni 2015 18:38

Hej på er. Nope jag är inte på världens bästa humör just nu. Jag hade en superkul helg med mina vänner, jag trodde att jag skulle vakna upp på måndagen med ett jätteleende, men nej. Jag vaknade tre på natten mellan söndagen och måndagen av världens r...

Ovido - Quiz & Flashcards