Alla inlägg den 1 december 2014

Av kajsa svanlind - 1 december 2014 20:53

Sorry hönni för utkasts uppdatering. Men denna vecka har varit galen. Ja, enda från förra helgen tills idag. Så förra helgen var jag i Bournemouth med tjejerna. Där festade vi och hade det mycket trevligt. Vi tog in på hotell och åkte hem på söndagen, dagen efter. På vägen hem stannade vi till i New Forest. Där var det hur vackert som helst och ponnisarna, som gick runt lösa överallt, var supersöta! 

 
Denna vecka har det hänt en massa saker hela tiden, och jag tänkte inte gå in på några detaljer. Men nu i lördags kom min mamma på besök och sov över här och jag lämnade av henne på tågstationen innan skolan idag. Det var supermysigt att ha henne här och roligt att hon fick träffa min familj här. Något som var riktigt kul att se var att det verkligen klickade mellan henne och min engelska familj. Barnen älskade henne och eftersom hon och min hostpappa jobbar inom IT båda två, så snackade de en massa om olika dataspråk och liknande. Tara hon mamma pratade mycket om allt möjligt. Mamma verkade verkligen tycka om min engelska familj också. Det var så roligt att se! 
 
I lördags var jag och mamma i London, och igår stack vi till Winchester för att gå på julmarknad. 
 
Vi firade även första advent med pepparkakor, julmust och marabou. På kvällen igår så låg hon och jag ensamma i soffan till sent på kvällen och kollade på en supermysig julfilm. Jag låg med huvudet i hennes knä och vi drack te och åt clementiner. Det var som om vi var hemma i Sverige. När vi var supertrötta la vi oss i min säng och pratade tills vi somnade. 
 
Idag käkade hon, jag och Kinvara frukost tillsammans och tillbringade hela förmiddagen här hemma. Vi drack lite kaffe med min hostmamma och städerskan också. En riktigt lyckad helg alltså! 
 
På onsdag har jag min sista lektion på college för denna termin. Vi skall bara ha julmys då och fika. Alla skulle ta med sig något gott till skolan, och jag tänkte ta med mig lite pepparkakor och Marabou. Mys på hög nivå! Och i början på nästa vecks slutat killarna skolan, så de resterande dagarna som jag har kvar här innan jag flyger hem till Sverige kommer vi bara njuta av ledighet tillsammans (eller ja, jag ser det som ledighet, för vi kommer inte behöva ha några måsten då). Då skall jag baskemig baka svenska julklassiker med barnen. Åå vad jag ser fram emot det! Jag älskar julen otroligt mycket. Om 3 veckor tar jag planet hem. Halv 4 på morgonen den 23e hoppar jag in i taxin mot flyplatsen. Och det första jag planerar att göra när jag kommer hem är att hoppa upp på hästryggen. 
 
Nu skall jag äta middag med mina hostföräldrar. Ha dé! 
Ovido - Quiz & Flashcards