Alla inlägg den 26 december 2014

Av kajsa svanlind - 26 december 2014 15:13

God fortsättning vänner!

 
Det jag har haft en toppenjul med familj, släkt och vänner. Julafton tillbringade jag hemma med min familj och med släktingar. Jag fick en massa fina julklappar, bland annat ett par Nike Air av min bror (älskar dem). 
 
Igår stack jag på julottan och fick höra min kör sjunga. Det var supervackert! Och det var så underbart kul att få träffa alla från kören. De hälsade mig välkommen hem (även prästen). Det värmde att få se dem så glada över att få se mig hemma igen. 
 
Efter julottan stack jag till stallet med mamma för att rida min älskade ponny. Det var så himla kul att få rida honom igen! 
 
På kvällen stod utgång på schemat. Jag stack först hem till min bästa vän Eva (i Öjersjö, Partille). Där fixade vi oss och tog sedan bussen in till Göteborg. Klubbarna var överfulla och kön till varje club var sjukt långa (vilket vi redan hade räknat med, då det var juldagen: årets största festdag). Så vi tog vagnen till Järntorget och satte oss på en Pub, där Evas pojkvän John (som även är en av mina bästa vänner) och några andra av våra Goa vänner var. Lyckligtvis hade de fått tag på en bord i ett hörn, så vi slapp stå hela kvällen (vilket de flesta andra som var där behövde göra). Det var underbart att få träffa mina vänner igen. De kramade om mig och frågade en massa om hur jag har det i England. Vi pratade och skrattade i timmar och jag och Eva kom hem till henne sent på natten. Jag är så himla glad över att vi bangade klubbarna och stack till puben istället. Jag kanske verkar tråkig, men oftast föredrar jag att sitta ner och bara prata och ha trevligt tillsammans med ett gott gäng.
 
Det var intressant att få höra vad mina vänner gör just nu. Vissa pluggar och andra jobbar. Tre av mina killkompisar skall sticka till Australien och resa runt där i början på nästa år, så de taggade det mycket. Min kompis Martin har börjat plugga kemi på Chalmers. En annan kille som var där pluggar oxå på Chalmers, fast väg och vatten. Och de frågade oss om vi ville hänga med dem dit och prova på att "Chalmersfesta". Men vi satt kvar. Men en annan gång drar jag gärna dit. Chalmers är ju trots allt Sveriges stora  "festskola". 
 
Nu sitter jag i bilen med min familj på väg till Varberg. Vi skall till mina norska kusiners sommarstuga och fira jul (då de firade julafton i Oslo). Jag älskar Varberg! Och jag har saknat mina släktingar, så jag längtar. 
 
Jag tror att mitt nyårslöfte skall bli att blogga oftare. Vad sägs om det? 
 
Ha dé! 
Ovido - Quiz & Flashcards