Alla inlägg den 15 december 2014

Av kajsa svanlind - 15 december 2014 12:40

Hej på er! 

Nu har pojkarna gått på jullov! Så nu är det bara julmys som gäller fram tills jag sticker hem till Sverige. Förra veckan bakade vi "Christmas cookies" och idag skall vi baka pepparkakor. 
 
I fredags red jag för första gången här i England! Jag red en av barnens mormors ponny, ett gammalt sto. Jag, pojkarna och mormorn red ut tillsammans, och jag kunde inte sluta le! Det var helt underbart att få rida igen. Och barnens mormor sa att jag jättegärna får komma och rida ponnyn igen, för hon behöver någon "vuxen" som rider henne ibland. 
 
I lördags var jag i London med tjejerna. Vi julshoppade en massa, och jag stack till och med till den svenska butiken som jag har berättat om innan och köpte svenskt godis som jag skall ge barnen i julklapp. Jag bjöd tjejerna på lussekatter, vilket lyckligtvis var en riktig hit!  På kvällen stack vi till en pub i Haselmere och firade "dansk jul" med en massa au pairer. Vi hade julklappslekar och jag kom hem med en söt nallemössa och gosiga raggsockor med renar på. Sent på kvällen åkte jag och tjejerna hem till Niki och sov över hos henne. Hennes hostfamilj var inte hemma. På morgonen vaknade jag och Niki först, så vi åkte och köpte frukost, och lagade sedan en god Engelsk frukost med de andra tjejerna. 
 
När jag kom hem igen tog jag en låååång dusch och käkade senare lunch med min familj. Sedan spelade vi sällskapsspel tillsammans och käkade ischoklad. På eftermiddagen/kvällen stack vi till kyrkan och firade tredje advent. Hela helgen var så himla mysig!! 
 
Förresten, tänkte bara nämna lite snabbt vad jag gjorde förra helgen. Så min hostmamma var i New York mellan från fredagen till tisdagen, så då tillbringade jag helgen med pojkarna (inkl. N) och K. På lördagen stack vi till Ts föräldrar, där de hade jakt-meeting på deras fält. Det var sjukt mycket folk där och hundar och hästar. Det kändes som att jag var med i en brittisk film. Riktigt coolt måste jag säga! Sedan stack vi till en pub och kände lunch och drog sedan hem. På vägen hem stannade vi och köpte en julgran vilken vi snabbt satte upp direkt när vi kom hem (i min familj i Sverige brukar vi alltid låta granen stå i vatten några dygn innan vi tar in den och sätter upp den, men det gör de visst inte här). Vi lyssnade på julmusik och pyntade både granen och resten av huset. Det var en otroligt mysig juldag. Vi sjöng och skrattade och jag känner verkligen att julen snart är här. 
 
På söndagen käkade jag lunch med familjen och stack sedan iväg till Alton med tjejerna för att gå på julmarknad. Där köpte jag en massa fynd. Jag har varit på en massa julmarknader här nu, men jag får aldrig nog. 
 
Nu skall jag sticka till Ronja och julmysa!
 
Ha dé! 
Ovido - Quiz & Flashcards