Direktlänk till inlägg 23 december 2014

Hemma i Sverige!

Av kajsa svanlind - 23 december 2014 12:45

Lyckorus går igenom hela min kropp. Ja, nu har jag kommit hem till Sverige! 

 
Jag tänkte bara sammanfatta mina sista dagar i England (jag kommer ju såklart tillbaka efter nyår), innan jag berättar om mitt underbara välkomnande i Sverige. I lördags var jag och min engelska familj (inkl. Farbror, kusiner och mormor och morfar till barnen) på ett engelskt pentomimi, baserat på Snövit, i Guildford. Det var magiskt! Helt underbart! För er som inte vet så är ett pentomime en typ av teater som har sitt ursprung i England. Det framförs ofta innan jul och innehåller sång och dans. Det innehåller mycket humor och aktörerna använder sig av publiken för att skapa stämning, så som att publiken ropar: "kolla bakom dig" eller "se upp". Och det är alltid någon i teatern som är "the bad Guy" som publiken buar åt. Det är verkligen till för att underhålla hela familjen, även de vuxna, så de innehåller ofta "vuxenskämt" som barnen inte förstår. 
 
Jag har aldrig varit på teater och det kändes stort att få se min första i England. 
 
I söndags firade jag jul med min värdfamilj. Vi myste framför julgranen med te och delade ut julklappar. De blev väldigt glada för julklapparna som jag gav dem. Och jag blev överlycklig över de julklappar som jag fick av dom. Jag fick ett superfint smyckeskrin och saker för badrummet. Precis sånt som jag verkligen älskar! Så det första jag gjorde var att lägga mina smycken i smyckeskrinet (dock inte så många, eftersom de flesta av mina smycken är hemma i Sverige). Sedan tog jag ett långt bad med mina nya badartiklar. 
 
Igår var jag iväg med barnen och deras kusiner på julridning. Så på morgonen körde jag iväg själv till barnens mormor och morfar och fixade i ordning ponnisarna och körde iväg dem till ridhuset med barnens mormor. Åå det var såå mysigt att fixa ponnisarna och klä ut dem så de blev juliga. även barnen klädde ut sig. 
 
På kvällen stack jag hem till Ronja och fikade med henne och Madita, Ronjas syster (hon som har varit au pair i min familj innan mig). Hon pluggar nämligen här i England, så hon och Ronja skall fira jul här i år. Det var otroligt roligt att äntligen få träffa Madita. Jag har hört så mycket om henne, både från min värdfamilj och Ronja. Och hon var/är supertrevlig! Vi hade en riktigt mysig stund. 
 
När jag kom hem på kvällen käkade jag en sista middag med mina värdföräldrar. Sedan kom barnens mormor och morfar över på en drink. När de hade stuckit hem sade jag god natt, god jul och gott nytt år till mina värdföräldrar, då jag idag inte skulle få chansen att träffa dem (jag stack hemifrån 03.15 i morse... 
 
Men ja, nu är jag alltså hemma då. Och det känns jättekonstigt! Skönt, roligt men ändå konstigt. Det är svårt att beskriva. Allt är som vanligt här.. Jag lever i en helt annan värld i England och nu är jag tillbaka i min värld i Sverige. Mina föräldrar uppvaktar mig som tusan haha. 
 
Jag måste även berätta, att mina underbara vänner, Eva och Annika, kom och överraskade mig på flygplatsen! Och mina vänner Matilda och Malin ville oxå komma, men de hade tyvärr förhinder. Asså mina vänner är verkligen bäst! Jag älskar dem obeskrivligt mycket! 
 
Nu ligger jag i min säng och försöker sova lite, ta igen lite timmar. Senare skall jag och mamma gå ut med Pysen i skogen och plocka lite mossa så att vi kan göra lite fina julgrupper. Det brukar vi göra varje jul, hon och jag. Sedan blir det till att klä granen. Mina föräldrar slog på stort i år och köpte tre julgranar... Haha.. 
 
Ha dé! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kajsa svanlind - 7 juli 2015 22:27

Okej, om jag skall vara helt ärlig så är jag inte supertaggad på att skypea nu för tiden. Jag vill tillbringa så mycket tid som möjligt åt att njuta av min sista tid här i England. Det är mycket som fixas och planeras och dagarna flyger iväg. Jag har...

Av kajsa svanlind - 1 juli 2015 21:28

Helgen blev verkligen inte som planerat. Jo, fredagskvällen tillbringade vi hos Niki, och hon bjöd på en god middag. Det blev riktigt lyckat. Men resten av helgen blev lite spontan. Vi drog på lördagsmorgonen till West Wittering Beach. Vädret var hel...

Av kajsa svanlind - 23 juni 2015 12:29

Idag är det ingen vanlig, nej för idag är det min storebrors 22-årsdag! Grattis! Idag skall han åka hem från Prag, för han var och såg på när U21-landslaget spelade. Och jag har en överraskning som han skall få när han kommer hem. För jag gav mamma e...

Av kajsa svanlind - 20 juni 2015 20:00

Jag har haft en riktigt jobbigt vecka här i England, ja den värsta hittills. Det visade sig att jag inte bars hade en vanlig njurinfektion utan ännu värre: Njurbäckeninflammation, eller pyelonefrit. Jag vaknade upp på onsdagsmorgonen med 39,5 graders...

Av kajsa svanlind - 16 juni 2015 18:38

Hej på er. Nope jag är inte på världens bästa humör just nu. Jag hade en superkul helg med mina vänner, jag trodde att jag skulle vakna upp på måndagen med ett jätteleende, men nej. Jag vaknade tre på natten mellan söndagen och måndagen av världens r...

Ovido - Quiz & Flashcards