Direktlänk till inlägg 4 december 2014

Förkylningar hela tiden... Dags för vitamintillskott?

Av kajsa svanlind - 4 december 2014 21:43

God kväll! 

 
Nu ligger jag i min säng och läser och käkar Marabou. Jag har börjat läsa den första Millenium-boken och jag kan säga att jag är helt fast. Jag tänker på boken hela tiden och så fort jag får lite tid över så läser jag den. 
 
Igår hade jag min sista skoldag för denna termin. Vi hade inte en vanlig lektion, utan vi hade lite knytkalas med den andra klassen (vi är två klasser som läser engelska, en lite bättre och en lite sämre). Alla hade med sig något gott (jag tog med mig pepparkakor och Marabou). Det var supermysigt. 
 
På kvällen stack jag och brudarna till red lion för att träffa de andra au pairerna. Där firade vi en av de spanska au pairerna. Hon fyller egentligen år idag, men vi väntade till sent på kvällen med att fira henne. Så när klockan närmade sig midnatt överraskade vi henne med sång och tårta. Det var riktigt trevligt och hon blev väldigt glad. 
 
Idag har jag inte gjort så mycket. Jag gick på morgonpromenad med Whiskey och läste mesta delen av dagen. Men jag passade även K en del och lagade mat till alla barnen på kvällen. K har blivit sjuk. Så igår när vi åt på kvällen, spydde hon över mig och min tallrik. Så idag låg hon bara i mitt knä och kollade på film mesta delen av dagen. 
 
Jag har själv en förkylning hängandes över mig. Jag vet att jag nämner det typ hela tiden här i bloggen. Men jag är faktiskt inte den typen av person som blir sjuk lätt. När jag var hemma i Sverige blev jag nästan aldrig sjuk. Inte ens förkyld. Men nu när jag är så mycket med så små barn så har jag dragit på mig en massa förkylningar. Jag pratade faktiskt med T om det idag och föreslog att jag skulle börja ta vitaminer. Alla i familjen gör det förutom jag. Men jag har alltid varit väldigt skeptisk till att ta extravitaminer på konstgjord väg. Jag har alltid varit noga med att få i mig allt jag behöver via den mat som jag äter. Och jag vet att det oftast ändå inte funkar att ta vitamintabletter, för vad många inte vet är att de för det mesta åker rätt igenom kroppen eller bryts ned innan de kommer till rätt plats. Och då tar man dem i onödan. Det kan även va farligt att ta för mycket av missa vitaminer. Så jag har som sagt inte tagit extra vitaminer. Jag har även alltid tyckt att det är löjligt att vissa människor häver i sig en mängd olika tabletter, då de är för slappa för att laga ordentlig och varierad kost. Men nu när min mamma var här på besök i England, så sa hon att hon har börjat käka D-vitaminer. Och då började jag fundera lite på om jag kanske skulle sluta vara så skeptiskt. Men jag har inte bestämt mig. För jag vill inte betala pengar för något som ändå inte hjälper och som dessutom kanske kan vara dåligt för min kropp. Jag för fundera vidare på detta. 
 
Imorgon sticker min hostmamma (T) till New York med sina tjejkompisar. Hon kommer hem på tisdag. Så då blir det jag som får ta kommandot. Eller ja, min hostpappa oxå såklart. Imorgon kväll skall jag nog oxå sticka till Portsmouth på kvällen för att fira au pairen som fyller år idag. 
 
Men nu skall jag fortsätta lösa vidare. Ha dé! 
 
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kajsa svanlind - 7 juli 2015 22:27

Okej, om jag skall vara helt ärlig så är jag inte supertaggad på att skypea nu för tiden. Jag vill tillbringa så mycket tid som möjligt åt att njuta av min sista tid här i England. Det är mycket som fixas och planeras och dagarna flyger iväg. Jag har...

Av kajsa svanlind - 1 juli 2015 21:28

Helgen blev verkligen inte som planerat. Jo, fredagskvällen tillbringade vi hos Niki, och hon bjöd på en god middag. Det blev riktigt lyckat. Men resten av helgen blev lite spontan. Vi drog på lördagsmorgonen till West Wittering Beach. Vädret var hel...

Av kajsa svanlind - 23 juni 2015 12:29

Idag är det ingen vanlig, nej för idag är det min storebrors 22-årsdag! Grattis! Idag skall han åka hem från Prag, för han var och såg på när U21-landslaget spelade. Och jag har en överraskning som han skall få när han kommer hem. För jag gav mamma e...

Av kajsa svanlind - 20 juni 2015 20:00

Jag har haft en riktigt jobbigt vecka här i England, ja den värsta hittills. Det visade sig att jag inte bars hade en vanlig njurinfektion utan ännu värre: Njurbäckeninflammation, eller pyelonefrit. Jag vaknade upp på onsdagsmorgonen med 39,5 graders...

Av kajsa svanlind - 16 juni 2015 18:38

Hej på er. Nope jag är inte på världens bästa humör just nu. Jag hade en superkul helg med mina vänner, jag trodde att jag skulle vakna upp på måndagen med ett jätteleende, men nej. Jag vaknade tre på natten mellan söndagen och måndagen av världens r...

Ovido - Quiz & Flashcards