Direktlänk till inlägg 3 november 2014

Min underbara dröm

Av kajsa svanlind - 3 november 2014 21:13

Hemma igen! 
Ja, det är så jag känner. Jag har kommit hem till England och jag känner mig verkligen hemma.
 
Madrid var helt underbart! Det är en otroligt vacker stad och vädret var perfekt, med upp till 30 grader, sol och blå himmel. El Clasico var hur häftigt som helst. Det var svårt att fatta att jag var där. Platserna var super också! 
 
Livet här hemma rullar på som vanligt. Förra veckan hade pojkarna half break. Och i fredags firade vi halloween. Pojkarna klädde ut sig till vampyrer och gick runt med några andra barn och körde bus eller godis. På kvällen kom de hem med Varsina hinkar fyllda med godis. Själv var jag hemma och satt barnavakt, då mina päron var bjudna på middag. Men jag var inte ledsen för det. Jag bjöd hem tjejerna och vi hade en otroligt mysig kväll tillsammans. Brenda lagade mexikans förrätt och huvudrätt och jag bjöd på glacé au four (stavning?) till efterrätt. 
 
Lördagen tillbringade jag med brudarna hemma hos Jelena. Hennes hostfamilj var inte hemma och de skulle komma hem på söndagen så vi hade hela huset för oss själva. Där tog vi det lugnt och bara myste. Vi gick och köpte mat som vi lagade hos henne och bakade även en jättegod citronkaka! Och så käkade vi även glass med varma hallon. Muuummms. 
 
På kvällen kollade vi på en mysig film och käkade tyskt godis som Jelena bjöd på. Och senare stack vi iväg till Alton och satte oss på en pub och tog det lugnt. 
 
Igår (söndag) stack jag och brudarna till Winchester (Englands gamla huvudstad). Där mötte vi även upp tre danska tjejer och en svensk. Vi åt lunch ihop och gick in i katedralen. Det var marknad där igår så vi gick även runt och kikade lite på den. Jag älskar marknader! 
 
Kvällen tillbringade jag i min säng och kollade på gamla avsnitt av "jul med Ernst". Ja, jag har börjat tagga inför julen en massa nu. Det var så himla mycket julsaker och julpynt i Winchester så jag började längta en massa. Och idag när jag var med K på hennes musikklass så började vi sjunga julsånger. Så himla mysigt. Jag älskar verkligen julen! 
 
Förutom musikklass så var jag och K även på hennes simskola. Jag älskar att vara med henne på simskola. Det är så himla gulligt med alla tvååringar som blir burna av sina mammor i vattnet (ja, mammorna och jag). Jag får lyfta henne i vattnet och plaska runt ordentligt. Jag var även i skolan idag. Där gick vi igenom våran läxa som vi hade fått under lovet. Och det var så kul för det var bara några få som hade gjort den (jag hade gjort den såklart) så då fick vi som hade gjort den lite extra plus i kanten. 
 
 
När jag kom hem från skolan stack jag ut med Whiskey och sprang. Vädret var jätteskönt att springa i. Sådär friskt och gott som det kan vara på hösten. 
 
Imorgon är jag ledig fram till 12.30 vilket skall bli jätteskönt. Då skall jag sticka ut och springa och slappa lite. Kanske kolla lite tv eller fika med brudarna. 
 
Jag känner verkligen att jag har kommit in i livet här nu. Jag njuter äntligen. Jag tänkte lite på när jag kommer hem och kommer behöva plugga och så slog det mig: jag borde njuta nu när jag är här. Livet kommer aldrig bli så enkelt som det är nu. Och då helt plötslig började jag inse att detta verkligen är en helt underbar dröm! Gud vad gött jag har det ändå! Jag ler bara av att tänka på det!
 
 
Nu skall jag snart sova. 
 
Ha dé!  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kajsa svanlind - 7 juli 2015 22:27

Okej, om jag skall vara helt ärlig så är jag inte supertaggad på att skypea nu för tiden. Jag vill tillbringa så mycket tid som möjligt åt att njuta av min sista tid här i England. Det är mycket som fixas och planeras och dagarna flyger iväg. Jag har...

Av kajsa svanlind - 1 juli 2015 21:28

Helgen blev verkligen inte som planerat. Jo, fredagskvällen tillbringade vi hos Niki, och hon bjöd på en god middag. Det blev riktigt lyckat. Men resten av helgen blev lite spontan. Vi drog på lördagsmorgonen till West Wittering Beach. Vädret var hel...

Av kajsa svanlind - 23 juni 2015 12:29

Idag är det ingen vanlig, nej för idag är det min storebrors 22-årsdag! Grattis! Idag skall han åka hem från Prag, för han var och såg på när U21-landslaget spelade. Och jag har en överraskning som han skall få när han kommer hem. För jag gav mamma e...

Av kajsa svanlind - 20 juni 2015 20:00

Jag har haft en riktigt jobbigt vecka här i England, ja den värsta hittills. Det visade sig att jag inte bars hade en vanlig njurinfektion utan ännu värre: Njurbäckeninflammation, eller pyelonefrit. Jag vaknade upp på onsdagsmorgonen med 39,5 graders...

Av kajsa svanlind - 16 juni 2015 18:38

Hej på er. Nope jag är inte på världens bästa humör just nu. Jag hade en superkul helg med mina vänner, jag trodde att jag skulle vakna upp på måndagen med ett jätteleende, men nej. Jag vaknade tre på natten mellan söndagen och måndagen av världens r...

Ovido - Quiz & Flashcards