Alla inlägg den 7 november 2014

Av kajsa svanlind - 7 november 2014 21:56

God kväll! 

Nu var det dags för ett blogginlägg. Jag kan börja med att säga att jag har haft en supermysig dag och kväll. Morgonen tillbringade jag med K. Vi stack till Arlseford och matade ankorna och gick till en park där vi lekte. Sedan stack vi hem och lekte med hennes "My little Ponies". Efter hennes middagsnap stack hon, jag, T och N iväg för att plocka upp pojkarna från skolan. Sedan stack vi alla iväg till pizza express och käkade gott (Gud vad de gör goda pizzor där, farligt goda! Vi köper till och med hem deras pizzor frysta för att vi är så beroende av dem). 
 
Efter det stack vi tillbaka till pojkarnas skola där de firade Bonfire night, eller Guy Fawkes night. För er som undrar så är detta en engelsk tradition, ett firande sedan början av 1600-talet, då en man vid namn Guy Fawkes och hans kompanjoner försökte spränga kungen i luften eftersom att de var protestanter och inte gillade kungens katolska lagar. Detta ägde rum 5 november för drygt 400 år sedan, men de misslyckades och därför firas denna dag med Bonfire och firework. Jättehäftigt tycker jag och det var väldigt vackert! 
 
Jag kan lugnt säga att det är gött att det är helg nu. Jag har blivit förkyld så jag känner mig såå seg. Många anser att de tycker att det är jobbigt med snuva och att ha ont i halsen vid förkylning. Men det som jag tycker är jobbigast är att mitt huvud inte riktigt fungerar som det ska. Jag måste tänka efter en extra gång hela tiden för att vi hjärna inte riktigt hänger med. Och eftersom att hjärnan inte hänger med så fungerar inte heller mina muskler som de ska. När jag skall lyfta något så skakad mina händer och jag måste koncentrera mig som bara den för att hälla upp ett glas mjölk utan att spilla. Och jag är så sjukt trött, men lyckas inte sova på nätterna, på grund av förkylningen... Och jag vill bara ut och springa, men jag låter bli för att kunna bli frisk. 
 
Men jag skall inte klaga! För det hade kunnat vara så mycket värre. Men nu har jag i alla fall fått klaga lite. Men jag skall vara lite positiv så är det kladdkakans dag idag och naturligtvis har jag bakar kladdkaka. I min kladdkaka tryckte jag i små bitar av oreo och mörk choklad. Galet gott! 
 
Imorgon skall jag verkligen sova ut. Sedan skall jag nog sticka iväg på upptäcktsfärd med brudarna. Vart vi skall vet vi inte än, men det märker vi imorgon. 
 
Trevlig helg på er! Ha dé! 
 
Ovido - Quiz & Flashcards