Alla inlägg den 13 november 2014

Av kajsa svanlind - 13 november 2014 10:13

God morgon! 

 
Idag är det som ni vet torsdag, vilket betyder sovmorgon för mig. Riktigt skönt med tanke på att jag kom hem sent från puben i natt. Jag börjar oftast jobba klockan tre på torsdagar, vilket jag även gör denna torsdag. Jag skall börja dagen med en joggningtur med Whiskey och sedan blir det nog till att ta en fika med brudarna. 
 
Förkylningen börjar släppa, sakta men säkert. Jag har tagit det väldigt lugnt de senaste dagarna så jag hoppas att det inte gör något att jag sticker ut och springer idag. 
 
I tisdags hade jag ett möte med min hostmamma där vi satt och drack kaffe och checkade av så att allt var bra, att jag trivs och om jag har några frågor eller något som jag vill ändra på. Vi gick även igenom mina timmar så att vi kunde se om jag jobbar för mycket, men dem stämde bra. Sedan gick vi igenom kalendern och planerade lite fram till jul. Åå jag är så taggad inför den kommande tiden!
 
Vi pratade även om julklappar och vad vi skall ge till barnen. Hon rekommenderade att jag köpte en film till pojkarna och målarbok till K. Så nu har jag beställt hem en Pippi longstocking-box med fyra vinterfilmer (bl.a. Pippis jul). T önskar sig något till badet, så det skall nog bli enkelt att kirra. 
 
Jag vet inte hur ni har det i Sverige, men här i England har julen kommit för längesedan. Vart man än går, i varje affär, är det julsaker överallt. Och vi har julklappar liggandes till höger och vänster här hemma, för T håller på och slår in julklappar varje dag. Och vi har ett stort doftljus (med doft av jul) ståendes i mitten av köket som vi tänder varje eftermiddag/kväll så det luktar jul på hela undervisningen. Älskar detta. Vissa människor vill vänta med julen pga olika anledningar. Jag tror att de inte vill bli påminda av stressen. Men här är det ingen stress. Snarare tvärt om. Det känns som att det blir mindre stress om man börjar förbereda allt nu, och tar en bit i taget. Jag skall försöka att få klart alla julklappar innan novembers slut. Sedan kan jag börja julbaka med barnen. Jag vill verkligen baka pepparkakor och lussekatter med dem, men det måste jag ju göra innan 13e december, vilket är snart. Taggar! 
 
Japp nu sticker jag ut i regnet! 
 
Ha dé! 
Ovido - Quiz & Flashcards