Direktlänk till inlägg 23 oktober 2014

Tagga Madrid!

Av kajsa svanlind - 23 oktober 2014 08:07

God morgon vänner! 

 
Imorgon sticker jag till Madrid! Gud så taggad jag är. Jag kan fortfarande inte fatta det. Framför allt kan jag inte fatta att jag skall gå på El Clasico. Och dom säger att vädret kommer bli toppen också. 
 
Igår kväll var jag ute på puben och då hade en au pair från Madrid skrivet en lapp med en massa ställen som hon tycker att jag borde besöka när vi är där. Allt från restauranger till kända gator. Hon hade till och med skrivit ner hur jag bäst tar mig till alla ställena. Och så förklarade hon för mig vilka ställen som hon tycker är viktigast av de hon hade skrivit ner. Så himla gulligt av henne! Hon går i min klass så hon hade sagt att hon skulle skriva ner lite tips inför min resa, men jag anade inte att jag skulle få en så fantastisk beskrivning. Hon hade verkligen tagit sig tid att göra det så bra hon kunde. Och detta gjorde/gör mig så glad! Vissa människor är verkligen änglar. 
 
Jag träffade även en ny au pair igår på Red Lion- en svensk au pair! Och jag blev lycklig över att äntligen fått träffa en svensk au pair nära min by. Hon kom från Laholm, var 20 år och hade liksom jag pluggat naturvetenskap på gymnasiet. Men hon har redan tagit ett sabbatsår, och under det året hade hon rest runt i både Europa och Asien och även jobbat en del i Sverige. Och nu för tvåveckor sedan kom hon hit till England. Hon är riktigt trevlig och vi pratade en del svenska, men även engelska. Det är så roligt, för när ingen lyssnar börjar vi prata svenska och när vi ser att andra hör på byter vi till engelska. 
 
Barnen var så goa igår. De håller på och samlar in pengar till välgörenhet, så O bakade chokladkakor och S gjorde armband med gummiband i olika färger. Detta skulle N ta med sig till jobbet idag och försöka sälja till sina kollegor. Jag gjorde några armband jag också (bland annat ett grön-svart) ;) 
 
På eftermiddagen tog jag med mig barnen till en park där vi lekte krig med pinnar. Jag och O var mot S och K. Även fast det bara är början på deras höstlov så märker man stor skillnad på deras energi och humör. De är inte alls lika trötta nu när de inte är i skolan. Det påminner mig om hur viktigt det faktiskt är med dessa små lov. Jag spenderade mina sista lov i skolan på att plugga, när jag egentligen kan borde ha tagit det lugnt istället. Men pluggar man naturvetenskap och heter Kajsa Svanlind, så tänker man inte riktigt så. 
 
Nu skall jag kirra lite frukost för mina små. 
 
Ha dé! 
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kajsa svanlind - 7 juli 2015 22:27

Okej, om jag skall vara helt ärlig så är jag inte supertaggad på att skypea nu för tiden. Jag vill tillbringa så mycket tid som möjligt åt att njuta av min sista tid här i England. Det är mycket som fixas och planeras och dagarna flyger iväg. Jag har...

Av kajsa svanlind - 1 juli 2015 21:28

Helgen blev verkligen inte som planerat. Jo, fredagskvällen tillbringade vi hos Niki, och hon bjöd på en god middag. Det blev riktigt lyckat. Men resten av helgen blev lite spontan. Vi drog på lördagsmorgonen till West Wittering Beach. Vädret var hel...

Av kajsa svanlind - 23 juni 2015 12:29

Idag är det ingen vanlig, nej för idag är det min storebrors 22-årsdag! Grattis! Idag skall han åka hem från Prag, för han var och såg på när U21-landslaget spelade. Och jag har en överraskning som han skall få när han kommer hem. För jag gav mamma e...

Av kajsa svanlind - 20 juni 2015 20:00

Jag har haft en riktigt jobbigt vecka här i England, ja den värsta hittills. Det visade sig att jag inte bars hade en vanlig njurinfektion utan ännu värre: Njurbäckeninflammation, eller pyelonefrit. Jag vaknade upp på onsdagsmorgonen med 39,5 graders...

Av kajsa svanlind - 16 juni 2015 18:38

Hej på er. Nope jag är inte på världens bästa humör just nu. Jag hade en superkul helg med mina vänner, jag trodde att jag skulle vakna upp på måndagen med ett jätteleende, men nej. Jag vaknade tre på natten mellan söndagen och måndagen av världens r...

Ovido - Quiz & Flashcards